رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بزرگترین چالش در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور، فقدان ثبات قوانین و مقررات است و فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور خطرپذیر نیستند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در صورت مشاهده هرگونه موانع تولید از سرمایه‌گذاری دست می کشد، گفت: فعال اقتصادی با در نظر گرفتن منفعت به سرمایه‌گذاری اقدام می کند، ولی برنامه ریزان و قانونگذاران باید توجه داشته باشند سرمایه ترسو و گریزان است و مقررات بهتر است به سود سرمایه گذاری نوشته شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی، رشد سرمایه‌گذاری در کشور کاهش داشته است.

۴۰ درصد واحدهای معدنی سمنان راه دسترسی مناسب ندارند

سعداللهی اضافه کرد: براساس آمار ۴۰ درصد واحدهای معدنی استان سمنان راه دسترسی مناسب برای انتقال سوخت و ابزار معدنکاوی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان چندان مطلوب نیست که با رفع مشکلات فرسودگی ماشین آلات معدن‌کاوی، راه دسترسی و کمبود آب می توان برای توسعه سمنان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سمنان، ایوانکی، گرمسار و شاهرود مطلوب است اما کمبود آب از دغدغه‌های اساسی تمامی نواحی و شهرک‌های صنعتی به شمار می رود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنایع استان عزم جدی دولت را می‌طلبد و باید از ظرفیت استان برای رونق اقتصادی کشور بهره برد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.