فاطمه منصوری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدام‌های دولت تدبیر و امید در گستره جامعه هدف برای اجرای مهارت‌آموزی، اقتصاد مقاومتی، معرفی مهارت‌آموزان به بانک‌های عامل موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۲ هزار نفر معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های دولتی سمنان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۷ یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد سمنان در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی شارکت کردند، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه بین دستگاه‌های اجرایی برای ترویج مهارت آموزی از دستاوردهای ماندگار دولت تدبیر و امید برای کاهش آمار بیکاری در استان سمنان است.

منصوری اضافه کرد: حمایت از مهارت‌آوزان بعد از پایان آموزش‌ها در اولویت کاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است و دانشجویان، زندانیان و دیگر اقشار جامعه مشارکت فعال در طرح‌های اشتغال‌آفرین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: مقابله با فرهنگ پشت میزنشینی و اشتغال در دستگاه‌های دولتی یک چالش اساسی است که با توجه به مهارت‌آموزی می توان برای کاهش آمار بیکاری در استان اقدام کرد.

در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.