مهدی جمال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در استان سمنان، در هفته دولت، هفت طرح با صرف اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد. 

وی با بیان اینکه ۶ طرح آماده افتتاح در استان سمنان در هفته دولت، شامل اقامتگاه بومگردی است، ادامه داد: سه اقامتگاه بومگردی در مهدیشهر، یک اقامتگاه در هریک از شهرستان‌های گرمسار، میامی و دامغان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌های آماده افتتاح در هفته دولت در استان سمنان مجتمع گردشگری سنتی در گرمسار است که با افتتاح این مجتمع ۱۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: با افتتاح هفت طرح عمرانی در استان در هفته دولت، ۲۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: یک مجتمع گردشگری سنتی در گرمسار با اعتبار بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال، در شهرستان گرمسار کلنگ زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: برآورد اشتغال برای طرح آماده کلنگ‌زنی در گرمسار ۴۰ نفر است.

در استان سمنان ۲۳۲ واحد تاسیسات اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی شامل هتل ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع های گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و خانه مسافر وجود دارد.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.