نادر فلاحی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های مستقل و پشتیبان و گروهی صنایع دستی استان اردبیل در سال جاری گفت: این میزان تسهیلات به متقاضیان ۱۵ رشته صنایع دستی در کلیه شهرستان‌های استان در حال پرداخت است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ طرح پشتیبان با اشتغال زایی ۱۴۴ نفر و با پیش بینی تسهیلات ۱۱ میلیارد ریالی به بانک های عامل معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین بیان کرد: پرداخت این تسهیلات به رشته‌های گلیم بافی، ساخت و تولید مصنوعات چوبی، منبت چوب و نمد مالی و در شهرستان های اردبیل، نمین و مشگین شهر از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید مصوب شده‌است.

فلاحی اضافه کرد: همچنین تسهیلات مورد نیاز ۶ طرح از تولیدکنندگان صنایع دستی دارای پروانه تولید کارگاهی با اشتغالزایی ۲۸۶ نفر و رقم تسهیلات ۴۴ میلیارد ریالی در رشته های تولیدات چرمی، گلیم بافی، ورنی بافی در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس آباد و خلخال از محل اعتبارات تفاهم نامه سازمان مرکزی با بانک گردشگری کشور پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

وی از معرفی ۱۵۰ طرح از دارندگان مجوز مشاغل خانگی مستقل با اشتغال زایی ۱۵۰ نفر و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال ۹۸ خبر داد و گفت: این تسهیلات به رشته های گلیم بافی، ورنی بافی، تولیدات چرمی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی، سفالگری، معرق چوب، منبت چوب و نگارگری در شهرستان های اردبیل، نمین، نیر، گرمی، پارس آباد، بیله سوار، مشگین شهر، خلخال و کوثر پرداخت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به اشتغالزایی کم هزینه و زودبازده صنایع دستی، به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید، اشتغال زایی در این حوزه را با جدیت دنبال می کنیم.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ محصول متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

۱۹۰۵/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.