دبیر کمیته جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان معتقد است که این دانشگاه می‌تواند به قطب جذب دانشجویان خارجی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، بهروز گل‌محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها هشت دانشگاه در سطح کشور دارای اداره امور کنسولی است که دانشگاه سمنان یکی از آنها است.

وی از برخورداری این دانشگاه از رشته "آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان" به عنوان یک امتیاز دیگر برای تبدیل دانشگاه سمنان به قطب جذب دانشجویان خارجی نام برد و تصریح کرد: نزدیکی به تهران، برخورداری دانشگاه سمنان از تنها دانشکده گردشگری کشور، کیفیت بالا و زیرساخت‌های مناسب آموزشی و ...از دیگر امتیازات ویژه این دانشگاه است.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان با اشاره به عملکرد نامناسب دانشگاه‌های ایران در جذب دانشجویان خارجی گفت: براساس آخرین آمارها دانشگاه‌های کشور امریکا با 19 درصد بیشترین جذب دانشجویان خارجی را در سطح دنیا دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ایران با تنها یک درصد از جمله کشورهایی است که کمترین جذب دانشجویان خارجی را در بین کشورهای دنیا دارند.

گل‌محمدی بااشاره به برنامه‌ریزی‌های مسوولان کشور برای افزایش سهم کشورمان از جذب دانشجویان خارجی تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار دانشجوی غیرایرانی در کشورمان تحصیل می‌کنند که این رقم تا سال 1404 باید با افزایش دو برابری به 80 هزار دانشجوی خارجی برسد.

وی سهم دانشگاه سمنان از این هدفگذاری را یک درصد اعلام کرد و گفت: تا سال 1404 باید 800دانشجوی خارجی جذب دانشگاه سمنان شود این در حالی است که تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان در حال حاضر 148 دانشجو است که همه آنها افغان هستند. البته از مهرماه امسال 50 دانشجو از سه کشور عراق، نیجریه و روسیه به شمار دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان افزوده خواهد شد.

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان با بیان اینکه آموزش این دانشجویان به زبان فارسی است به ظرفیت‌های خوابگاهی این دانشگاه پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر همچنانکه در دفترچه کنکور نیز آمده این دانشگاه خوابگاه حداقل یک سال دانشجویان را تامین می‌کند. ضمن اینکه دانشگاه به استعدادهای درخشان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ...رویکرد متفاوتی دارد و خوابگاه آنها برای چهار سال را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: دانشگاه سمنان به دنبال افزایش ظرفیت‌های خوابگاهی است و تلاش می‌کند در چند سال آینده میزان بهره‌مندی دانشجویان از این امکانات را ارتقا ببخشد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.