حجت الاسلام عباس امینی شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان شاهرود افزود: هر مقدار که میزان مطالعه و آگاهی خبرنگاران بیشتر باشد ، بازخورد خبر آن ها هم  بیشترخواهد بود.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در ارائه خبر باید مراقب تشویش اذهان عمومی باشند، تصریح کرد: چنانچه مطالعه و تحقیق توسط خبرنگار صورت گیرد مرز تشویش و تنویر افکار مشخص شده و تاثیرگذاری بر افکار عمومی  هم بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام امینی ادامه داد:خبرنگار در صورتی می تواند کارش را درست انجام دهد که آزاد و مستقل بوده و وابسته به مسائل مالی و جریان های سیاسی نباشد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خبر باید در کنار سرعت،دقت هم داشته باشد اظهار داشت:شناخت منابع خبر یک رکن اساسی است که خبرنگار نباید از هر منبعی برای تهیه خبر استفاده کند.
به گفته وی خبرنگار باید رسانه ها و خبرگزاری های بیگانه را بشناسد و ترفند های رسانه ای آن ها را که برای منافع خود تلاش می کنند، شناسایی کرده و به دنبال دفع تهاجم فرهنگی آنان باشد. 
وی غرور را موجب عدم پیشرفت در کار خبرنگار دانست و افزود:در برخی از موارد خبرنگار برای چیزی که نمی داند باید از پیشکسوتان مشاوره بگیرد ، همچنین در نگارش هم دقت کرده و از واژه‌های غلط استفاده نکند که موجب سلب اعتماد مخاطبان خواهد شد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حفظ آبروی افراد باید در اولویت کار یک خبرنگار باشد، تصریح کرد:آبروی یک مومن یا یک قبیله بالاتر از خانه کعبه  است و این دنیا ارزشی ندارد که بخاطر آن آبروی یک فرد یا گروهی ریخته شود.
حجت الاسلام امینی از خبرنگاران خواست مسائل صنفی از جمله کاغذ،بیمه،امنیت شغلی و پذیرش آگهی خود را از طریق یک واحد یا اتحادیه به دفتر امام جمعه ارائه کنند تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حل شود.
وی با بیان اینکه خبرنگار باید خبر را دقیق انعکاس دهد،ادامه داد:خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند ؛ مسئولان ادارات باید همکاری بیشتری برای ارائه گزارش عملکرد خود به مردم  با خبرنگار داشته باشند .
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تعدد فروشگاه های زنجیره ای در شاهرود موجب ورشکستگی برخی از مغازه داران شده،افزود:شبکه های اجتماعی هم باید ساماندهی شده و در چهارچوب قانون فعالیت کنند که این امر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد
حجت الاسلام فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این آئین گفت:پذیرش آگهی دستگاه های اجرایی باید از طریق اداره ارشاد انجام شود تا به عدالت در بین نشریات شهرستان توزیع گردد.
وی با بیان اینکه عمده موضوعات در حوزه خدمات به خبرنگاران به عدم ساماندهی آنها باز می گردد ، افزود: این اداره کل امکانات و اختیارات محدودی دارد ،باید با شناسایی خبرنگاران واقعی ، خدمات به آنان ارائه شود.
فضیلت با بیان این که ساماندهی خبرنگاران نیاز به راستی آزمایی دارد ؛تاکید کرد : ساماندهی خبرنگاران مستلزم همکاری همه اصحاب رسانه استان با اداره ارشاد است و برای تحقق آن باید همه کمک کنند.
وی از تشکیل کار گروهی در سطح ملی و استانی  برای کنترل فضای مجازی خبر داد و افزود:تجلیل از خبرنگاران توسط برخی از دستگاه ها، بعضی اوقات به ساماندهی خبرنگاران واقعی آسیب زده و برای برخی افراد نیز هویت کاذب ایجاد می کند.

 در شهرستان شاهرود علاوه بر نمایندگی خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری ، ۱۲ نشریه هفتگی فعالیت می کنند.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.