نصرت الله مشیری روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری (ایرنا) استان سمنان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بیان کرد: معاملات اینترنتی یکی از رویکردهای پست نوین است که در عصر فناوری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بخش زیادی از کالاها و خدمات به شیوه اینترنتی خرید و فروش می‌شود، عنوان کرد: پست با دارابودن شبکه گسترده و تخصصی توزیع و ارسال مرسولات، به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حوزه تجارت الکترونیک مطرح است.

مدیرکل پست استان سمنان ادامه داد: مردم این استان نیز استقبال خوبی از خرید و فروش‌های اینترنتی دارند به طوری که این نوع معامله در چهارماه امسال ۵ هزار و ۲۷۰ فقره بوده است و نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

وی اضافه کرد: شهروندان سمنانی در چهارماه نخست سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۰۰ فقره مرسولات پستی را از طریق اینترنت درخواست و سفارش خرید دادند.

مشیری ادامه داد: ۹ هزار و ۲۶۰ مرسوله در چهار ماه ابتدایی سال ۹۷ به استان سمنان وارد و توزیع شد و این آمار در چهار ماه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۰ مرسوله بود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل پست سمنان از لحاظ درآمدی در سال گذشته ۵۰ درصد زیان داشته است، گفت: درآمد این اداره کل در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

فعالیت‌های خبری ایرنا قابل تقدیر و ستایش است

مدیرکل پست سمنان با اشاره به شهادت خبرنگار ایرنا و دیپلمات‌های ایران در مزارشریف در ۱۷ مرداد سال ۷۷ بیان کرد: این شهدا ثابت کردند تا آخرین قطره خون خود پای رسالت‌ها، حق‌گویی و آرمان‌های وطنشان می‌ایستند.  

وی، خبرنگاران را پل ارتباطی مسئولان و مردم خواند و افزود: روابط عمومی‌ها نیز در این رابطه نقش حلقه واسط میان مسئولان و رسانه را ایفا می‌کنند.

مشیری تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز با تهیه اخبار به موقع و موثر در حوزه‌های مختلف بسیار توانمند عمل کرده است که این فعالیت‌ها قابل تقدیر و ستایش است.

۲۶۸ واحد پستی در استان سمنان فعالیت می کنند که ۸۳ واحد از واحدهای پستی در شهرهای استان و ۱۸۵ واحد نیز در مناطق روستایی مشغول به خدمت هستند.   

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.