در آیینی از میدان و تندیس پروفسور محمد قلی نادعلیان، چهره ماندگار دامپزشکی کشور در زادگاهش مهدیشهر رونمایی شد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در حاشیه این آیین که با حضور پروفسور نادعلیان برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن تجلیل از این اقدام مدیریت شهری مهدیشهر اظهار کرد: فراتر از بهره‌برداری و افتتاح این میدان ، نامگذاری آن است که مزین به نام یکی از مفاخر علمی کشور است.

وی از پروفسور محمد قلی نادعلیان به عنوان چهره‌ای ممتاز و ملی نام برد و افزود: پروفسور محمد قلی نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی کشور و از شاخص‌ترین چهره‌های علمی است و نام ایشان بی‌تردید در تاریخ کشورمان ماندگار خواهد بود لذا در حقیقت با این نامگذاری و نصب تندیش ایشان به این میدان اعتبار داده شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از این چهره ماندگار کشورمان به عنوان الگویی برای جوانان این مرزو بوم یاد کرد و گفت: استاد نادعلیان برای جوانان الگوی علم‌آموزی و مودت است .

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت یکی از خیرین و دوستان و دوستداران استاد نادعلیان اجرا شده به تمجید از اقدام مهندس کارون از موثرین شهمیرزادی پرداخت و خاطرنشان کرد: ابتکار ایشان در احداث این میدان و نصب تندیس پروفسور نادعلیان به عنوان یک الگو در راستای مودت و و تکریم علم و دانش شایسته تقدیر است.

به گزارش ایسنا محمد قلی نادعلیان در سال 1315 در مهدیشهر متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراند و سپس برای ادامه تحصیلات به تهران رفت. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گذراند و برای گذراندن دوره های استاژ به فرانسه عزیمت کرد. نادعلیان در سال 1384 به عنوان چهره ماندگار علمی در حوزه دامپزشکی معرفی شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.