محسن بابایی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: این میزان تسهیلات برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده در استان سمنان پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک مسکن استان سمنان خاطر نشان کرد: تسهیلات احداث و نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق بافت‌های فرسوده شهری بدون محدودیت اعتبار به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف بانک مسکن برای تحقق طرح‌های بازآفرینی شهری مناطق فرسوده، بیان کرد: این بانک در استان سمنان به‌ منظور کمک و تسریع در سیاست های بازآفرینی و بهسازی این مناطق و نیز ترغیب شهروندان در استفاده از تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی ۱.۵ درصد نرخ سود تسهیلات را کاهش داده است.

بابایی با بیان اینکه خانه‌دار شدن زوج‌های جوان و نیز دیگر اقشار جامعه از دغدغه‌های مسئولان بانک مسکن است، تصریح کرد: این بانک به منظور اجرای این مهم و همچنین برای تحقق سیاست های دولت در خصوص تقویت بخش عرضه مسکن و افزایش تولید مسکن، اقدام‌های زیادی انجام داد که آمار و ارقام بانک در سال‌های اخیر نشان‌دهنده کمک بانک مسکن به تقویت اشتغال و توسعه در کشور و استان سمنان است.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان از جمله اقدام های این بانک به منظور کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه و همچنین ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان را ارائه محصولات جدید و متنوع، پرداخت انواع تسهیلات با سپرده و بدون سپرده، مشارکت در طرح بازآفرینی شهری، بخشودگی سود و جرائم تسهیلات و کاهش نرخ سود تسهیلات عنوان کرد.

بانک مسکن در شهرستان سمنان هفت شعبه، شاهرود پنج شعبه، گرمسار، مهدیشهر و دامغان هر کدام ۲ شعبه، بسطام، ایوانکی و سرخه با یک شعبه فعال و نیز در شهرستان آرادان یک باجه دارد.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در سمنان وجود دارد و از مجموع ۲۰ شهر این استان ۱۷ شهر دارای بافت فرسوده است.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵ هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند.

۹۸۹۱/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.