علی اصغر جمعه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کشور را نمی توان با اعتبارات دولتی اداره کرد و باید با راهکاری حکیمانه از بخش خصوصی خواست تا بیشتر در اقتصاد سمنان سرمایه گذاری کنند.
وی اظهارداشت : برای رفع مشکلات اقتصادی در سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد و دولت تدبیر و امید به خوبی این راهکار ارزشمند را برای رفع چالش بیکاری درک کرده است.
وی تصریح کرد : فعالان بخش خصوصی باید به این آگاهی برسند که برای افزایش اشتغال در جامعه با سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی همگام با دولت در مسیر توسعه قرار گیرند.
جمعه ای اضافه کرد : به نهادهای اجرایی سمنان یادآوری های لازم برای همکاری و تسهیل امور برای فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی شده است و نهادهای اجرایی باید برای رفع مشکلات این واحدها بیشتر تلاش کنند.
رییس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد : برای کاهش نرخ بیکاری در این استان باید از بخش خصوصی کمک گرفت و رفع مشکل اقتصادی در سمنان با سرمایه گذاری ها ارتباط مستقیمی دارد.
وی اضافه کرد : تا پایان امسال براساس برآوردها اولیه با عملیاتی شدن تفاهم نامه های اقتصادی 85 هزار میلیارد ریال دولت با بخش خصوصی در سمنان، اشتغالزایی قابل توجه ای در استان ایجاد می شود.
جمعه ای بیان داشت : سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی در کشور از دستاوردهای برجام است و آحاد جامعه قدردان زحمات دولت دوازدهم هستند.
وی با بیان این که اجرای دقیق برنامه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی در سمنان است ، یادآور شد : باید این راهبرد در اجرای طرح های سرمایه گذاری مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌ های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.