مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از23 مردادماه به عنوان آخرین مهلت برای ثبت‌نام صاحبان مشاغل پزشکی ،پیراپزشکی ،داروسازی و دامپزشکی در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی آن خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان ،عباس بی‌نیاز بااعلام این خبر افزود: صاحبان مشاغل یاد شده تا 23 مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند .

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان نصب سامانه صندوق فروش را گام مهمی جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی دانست و یادآور شد: این سامانه قابلیت لازم برای ثبت اطلاعات فروش کالا و خدمات و کسب‌وکار داراست.

وی ادامه داد: براین اساس کلیه صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ یاد شده برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و جهت ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود اقدام و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

بی‌نیاز افزود: به موجب بند (ی) تبصره (6) قانون بودجه سال 1398 و تبصره(2) ماده(169) قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر شده مکلفند نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 اقدام کنند.

وی گفت: عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خریدوفروش موجب تعلق جریمه‌ای معادل دو درصد فروش خواهد بود و مأخذ محاسبه جریمه، آن بخشی از فروش خواهد بود که عملیات آن در سامانه صندوق فروش ثبت‌نشده و یا اطلاعات آن در اختیار ادارات امور مالیاتی استان قرار نگرفته باشد .

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: مودیان هم‌استانی می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل و یا به منظور رفع ابهام با سامانه پاسخگویی مردمی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان به شماره 1526 تماس حاصل کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.