سرهنگ محمود کریمی مقدم شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سارق مردی ۳۰ ساله اهل یکی از شهرهای استان خرسان رضوی است که چهار میلیارد ریال از یکی از منازل سازمانی راه آهن شمالشرق سرقت کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد مقداری پول نقد ، ارز ،طلا و جواهر، لپ تاپ و گوشی تلفن همراه از این منزل مسکونی به سرقت برده است ، ادامه داد:با حضور بموقع تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس راه آهن شمالشرق با تبیین موضوع ،پایش دوربین های مدار بسته و تحقیقات محلی تا یافتن این سارق پیگیری شد.

فرمانده پلیس راه آهن شمالشرق (۱) شاهرود گفت:سارق ،اموال مسروقه را در منزل خود مخفی کرده بود و پس از اعتراف در پلیس راه آهن شاهرود تمامی آنها را سالم به پلیس تحویل داد.

کریمی مقدم تاکید کرد: مردم در زمان خروج از منزل نکات ایمنی را رعایت کنند و اطلاعات درون منزل خود را به افراد غیر خودی واگویی نکنند.

مجموعه پلیس راه آهن کشور به پنج منطقه تقسیم شده و اداره کل راه آهن شمالشرق ۱ یکی از مهم ترین مناطق است. 
از ۵۱ ایستگاه خط آهن تهران - مشهد ، ۲۷ ایستگاه در محدود شمالشرق۱ قرار داشته و به خاطر پر رفت و آمد بودن این مسیر ، محدوده اداره کل راه آهن شمالشرق۱ از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
 در کل کشور ۴۲۱ ایستگاه راه آهن وجود دارد ، مرکز کنترل اداره کل راه آهن شمالشرق۱ در شاهرود از امکانات منحصر به فردی برخوردار است. 
به گفته مسوولان راه آهن، ۶۰ درصد از ترافیک راه آهن مسافری کشور در مسیر تهران - مشهد و باالعکس است، ازمجموع ۴۰ درصد از ترافیک باری و مسافربری راه آهن کشور در مسیر تهران - مشهد است. 
۵۴۱ کیلومتر راه آهن دو خطه کشور در حوزه این اداره کل شمالشرق۱ است که از خروجی گرمسار آغاز شده و تا ورودی ایستگاه نقاب در خراسان رضوی ادامه می یابد. 
  در حوزه اداره کل راه آهن شمالشرق۱ روزانه ۹۰ رام قطار رفت و آمد می کند . 
برقراری انتظامات وامنیت این حوزه که شامل طول خط ریلی ، سالن های مسافری ، قطارهای مسافری و باری ، مخازن سوخت ، پانل و تاسیسات اداره کل راه آهن شمالشرق۱ از وظایف کارکنان پلیس راه آهن است . 
پلیس راه آهن در ۱۲ هزار کیلومتر خط آهن کشور امنیت مسافران ، مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز و مواد مخدر ، جلو گیری از رفت و آمد اتباع خارجی غیر مجاز را برعهده داشته و نظم و امنیت را در این شبکه گسترده تامین می کند. 
راه آهن شمالشرق۱ بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را دارد. 

۷۳۵۸/ ۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.