به گزارش ایرنا ، سردار علی رضا اکبرشاهی روز چهارشنبه در نشست تخصصی منطقه ای پلیس راه آهن در شاهرود افزود: با توجه به رشد روز افزون فناوری و توسعه کشور ، به تحول روزانه نیازمند هستیم و همین امر برگزاری این نشست ها را ضروری می کند.
وی ادامه داد: یکی از افتخارات ایران اسلامی تحول و توسعه گسترده راه آهن است به طوری که اکنون 12هزارو 500 کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد.
سردار اکبر شاهی با بیان این که تکامل و پیشرفت جامعه به میزان تغییر و تحول ذهنی و فکری افراد جامعه وابسته است ، افزود: به همین سبب باید همه کارهای جامعه بروز انجام شود.
وی گفت: مجموعه پلیس راه آهن کشور به پنج منطقه تقسیم شده و اداره کل راه آهن شمالشرق 1 یکی از مهم ترین مناطق است.
وی با بیان این که از 51 ایستگاه خط آهن تهران - مشهد ، 27 ایستگاه در محدود شمالشرق 1 قرار دارد ، افزود: به خاطر پر رفت و آمد بودن این مسیر ، محدوده اداره کل راه آهن شمالشرق1 از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اکبر شاهی گفت: در کل کشور 421 ایستگاه راه آهن وجود دارد که تامین امنیت این مجموعه با برنامه ریزی مدون انجام شده و از ظرفیت های آن بهره برداری می شود.
وی بهره گیری از سامانه ها و فناوری های بروز در راه آهن را بسیار حیاتی اعلام کرد و گفت: مرکز کنترل اداره کل راه آهن شمالشرق1 در شاهرود از امکانات منحصر به فردی برخوردار است.
مدیر کل راه آهن شمالشرق1 نیز در این همایش گفت: 60 درصد از ترافیک راه آهن مسافری کشور در مسیر تهرات - مشهد و باالعکس است.
فرشاد زادخور افزود: در مجموع 40 درصد از ترافیک باری و مسافربری راه آهن کشور در مسیر تهران - مشهد است.
وی با بیان این که 541 کیلومتر راه آهن دو خطه کشور در حوزه این اداره کل است، افزود: ایستگاه های این اداره کل از خروجی گرمسار آغاز شده و تا ورودی ایستگاه نقاب در خراسان رضوی ادامه می یابد.
زادخور گفت: مرکز کنترل ترافیک راه آهن تهران - مشهد در شاهرود مستقر بوده و هیچ مورد امنیتی از نگاه تیزبین کارکنان پلیس راه آهن پوشیده نمی ماند.
وی افزود: در محدوده استحفاظی این اداره کل ، پلیس راه آهن با 11 حوزه قضایی همکاری می کند.
رییس پلیس راه آهن شمالشرق1 گفت : با تلاش کارکنان این یگان انتظامی ، کشف انواع مخدر در این حوزه ریلی 56 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
بنابه اعلام پلیس راه آهن شمال شرق1، در 6ماه امسال در دستگیری اتباع غیر مجاز خارجی 41 درصد افزایش داشته و وقوع سرقت هم 29 درصد کاهش یافته است.
در حوزه اداره کل راه آهن شمالشرق1 روزانه 90 رام قطار رفت و آمد می کند .
برقراری انتظامات وامنیت این حوزه که شامل طول خط ریلی ، سالن های مسافری ، قطارهای مسافری و باری ، مخازن سوخت ، پانل و تاسیسات اداره کل راه آهن شمالشرق1 از وظایف کارکنان پلیس راه آهن است .
پلیس راه آهن در 12 هزار کیلومتر خط آهن کشور امنیت مسافران ، مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز و مواد مخدر ، جلو گیری از رفت و آمد اتباع خارجی غیر مجاز را برعهده داشته و نظم و امنیت را در این شبکه گسترده تامین می کند.
راه آهن شمالشرق1 بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را دارد.
6167/7358 خبرنگار : سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.