استاندار سمنان تعدد استعلامات و ایجاد امضاهای طلایی را عامل بروز فساد و رانت در کشور و استان برشمرد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان علیرضا   آشناگر در شورای برنامه‌ریزی این استان : اظهار کرد: افزایش استعلامات و ایجاد امضاهای طلایی، به طور جدی باعث رانت و فساد شده و مانع از تحقق توسعه در استان و تسریع در امور می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان بر ضرورت کاستن از استعلام‌ها تاکید و تصریح کرد: باید به صورت جدی از استعلامات بی مورد در فرآیند اعطای مجوزها و طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پرهیز شود.

‌‌‌‌وی با اشاره به گلایه‌های برخی از سرمایه‌گذاران افزود: سرمایه‌گذاران در بازدیدهایی که از شهرستان‌های استان داشتم از فرآیند استعلامات اظهار نارضایتی داشتند .

استاندار سمنان ادامه داد:، استعلامات مختلفی که در حال حاضر برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، موجبات نارضایتی این افراد را فرآهم کرده لذا این مهم باید به صورت جدی بررسی و رفع ایراد شود.

وی بر ضرورت اجتناب از موازی‌کاری‌ها تاکید و اظهار کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای اساس‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی و چهار کارگروه اصلی صورت گیرد.همچنین اگر نیاز به گروه کاری خاصی باشد،موارد در این کارگروه‌های چهارگانه بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

‌وی با اشاره به برخی مشکلات ناشی از آیین‌نامه‌ها گفت: برخی آیین نامه‌های ابلاغی قطعا نواقصی نیز دارند که نیاز است این نواقص مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و ز راه قانونی اصلاح شوند .

آشناگر با بیان اینکه مبنای تصمیم گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد تا وقت مدیران استان در جلسات بیش از آنچه نیاز است گرفته نشود، از استعلامات متعدد به عنوان یک معضل در کشور و استان نام برد و گفت: افزایش استعلامات و ایجاد امضاهای طلایی، به طور جدی باعث رانت و فساد خواهد شد و از توسعه استان و تسریع در اقدامات جلوگیری می‌کند لذا باید تا حد امکان از استعلامات بی مورد پرهیز شود.

وی با تقدیر از عملکرد جهادکشاورزی استان  خاطرنشان کرد: افزایش تعاونی‌های توسعه یکی از اقدامات مطلوب جهاد کشاورزی در استان است که به موتور محرکه ای برای تقویت بخش کشاورزی در استان تبدیل شده است .

استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر مدیران به مناطق محروم و کمتربرخوردار تاکید و تصریح کرد: برخی مناطق استان مانند شهرستان میامی، از مناطق کمتر توسعه یافته هستند که باید به این‌ مناطق توجه جدی‌تری شود.

وی با اذعان به اینکه ‌میامی یکی از ۳۱ شهرستانی است که در کشور به عنوان شهرستان‌های کمتر توسعه یافته شناخته می‌شوند گفت: یک برنامه و طرح توسعه جدید برای این شهرستان‌ها در نظر گرفته شده و لذا در استان نیز باید به این مهم توجه جدی صورت گرفته و با تعیین دستگاه‌های اجرایی معین برای توسعه شهرستان میامی، بسترهای لازم برای توسعه و پیشرفت این شهرستان نیز فراهم شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.