استاندار سمنان از استاندارد به عنوان یک زبان مشترک و قابل فهم برای همه کشورهای دنیا نام برد و گفت: تصاحب بازارهای جهانی مستلزم سخت‌گیری در خصوص استاندارد کالاهای صادراتی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان علیرضا آشناگر در در جلسه شورای استاندارد استان که با حضور پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حال برگزاری است اظهار کرد: اگر به‌دنبال تصاحب بازارهای جهانی و منطقه‌ای هستیم باید بپذیریم که باید سختگیرانه‌ترعمل کرده و در درجه بندی کالاهای صادراتی دقت بیشتری کنیم .

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخل از طریق توجه به محصولات وارداتی استاندارد افزود: جلوگیری از واردات کالاهای نامرغوب یکی دیگر از وظایف سازمان ملی استاندارد است که اگر با قدرت دنبال شود حتما تاثیر فراوانی در تحقق شعار سال خواهد داشت.

استاندار سمنان از سازمان استاندارد به عنوان یک سازمان مهم و خاص نام برد و اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد تنها سازمانی است که هم اختیار تدوین مقررات را دارد و هم همزمان در اجرا و نظارت وظایف مهمی دارد.

آشناگر توسعه نظار‌ها در سازمان استاندارد را یکی از مطالبات مردم برشمرد و با اشاره به ضرورت کمک به تحقق شعار"رونق تولید" خاطرنشان کرد: ارائه شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب  بیان کننده استراتژی‌های کشور است و کمک به تحقق این شعار یکی از تکالیف سازمان ملی استاندارد است. 

وی با اذعان به اینکه یکی از دغدغه های جدی هر کشور دستیابی به توسعه اقتصادی و برخورداری از یک رشد اقتصادی تولید محور و صادرات محور است ادامه داد: سازمان استاندارد می‌تواند نقش تعین‌کننده‌ای در این مهم ایفا کند.

وی با بیان اینکهه مشکل جدی و خاصی در خصوص استاندارد در استان نداریم گفت: انتظار می‌رود این سازمان جدای از انجام امور توسعه ای در استان، اقدامات مرتبط با ایجاد آزمایشگاه‌های مواد شیمیایی ، نساجی و مواد سوختی را نیز در دستور کار قرار دهد.

استاندار سمنان همچنین در دیدار با پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران  از سمنان به عنوان یک استان صنعتی نام برد و گفت: استان سمنان رشد بسیار خوبی در زمینه های مختلف داشته است .

وی با بیان اینکه پایین ترین نرخ بیکاری کشور یکی از افتخارات این استان است ادامه داد:وجود بیش از ۲۰۰۰ واحد صنعتی و ۶۰۰ واحد معدنی فعال ظرفیت‌های خوبی در این استان فراهم کرده است.

آشناگر از کمبود آب به عنوان مهمترین معضل استان در مسیر توسعه نام برد و گفت: با اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح بزرگ ، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان سمنان خواهیم بود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.