به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استان تهران در مرکز فرهنگی آدینه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که سازمان استاندارد این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار داد و به تمامی واحدها اعلام کرد که این نهاد مشاور واحدهای تولیدی و خدماتی خواهد بود.
وی گفت: سازمان استاندارد در شرایط ویژه، رویکرد اقتصاد مقاومتی و قانون جدید را تدوین کرده که مربوط به کالا و خدمات نیست بلکه در مفاهیم زندگی رسوخ و ظهور می کند.
رئیس سازمان استاندارد گفت: در نظر داریم تا 17 استاندارد کلان را پیش بینی و تدوین کنیم تا در بخش مدیریت مسئولیت اجتماعی اقدامات اساسی انجام شود.
پیروزبخت تصریح کرد: با تصویب این برنامه، می توانیم به نسل آینده راهکاری را ارائه دهیم تا آنان بتوانند کشور را اداره و در برابر مردم مسئولیت خود را ایفا کنند.
وی همچنین به تصویت قانون استاندارد کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این قانون جایگاه ملی استاندارد را تقویت کرد و در آن تمام مولفه ها کاربردی و حمایتی دیده شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: در این قانون نگاه دولتی برقرار نیست بلکه در ترکیب شورای استاندارد برخی از مسئولان دولتی، دو نماینده مجلس شورای اسلامی، مسولان قضایی و دادستان کشور و نمایندگانی از بخش خصوصی حضور دارند.
**حمایت از تولید و کالای ایرانی ضروری است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هم در این مراسم با بیان اینکه حمایت از تولید و کالای ایرانی درست و ضروری است تصریح کرد: آنچه به عنوان الگوی اقتصادی در کشور مطرح است در سه بخش توسعه درونزا متکی به منابع داخلی(اتکا به تولید برای جایگزینی واردات)، توسعه برونگرا (تعامل با اقتصاد جهانی و تکنولوژی روز دنیا) و اقتصاد مقاومتی( استفاده درون زا و برونگرا) مطرح می شود.
غلامحسین شافعی افزود: آنچه که هم اکنون در اقتصاد کشور مشاهده می شود، از کدام یک از این الگوها تبعیت می کند، چرا که در این موارد ما سرگردان و استراتژی مدونی نداریم.
وی تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی درست ولی شیوه عمل به آن نادرست است.
شافعی گفت: باید از تولید ملی حمایت کرد تا بتواند پس از روی پا ایستادن در عرصه رقابت در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته وی حمایت همیشگی از تولید داخلی باعث ناکارآمدی خواهد شد.
در این مراسم تعدادی از تولید کنندگان برتر استان تهران با رسم لوح یادبودی تجلیل شد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.