در آیینی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور از 11 واحد تولیدی نمونه استان سمنان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، بهروز اسودی رئیس سازمان‌صنعت،‌ معدن و تجارت استان در‌ همایش صنعتگران و معدنکاران استان با اشاره به شاخص‌های انتخاب این واحدها اظهار کرد: میزان ‌تولید، میزان فروش، سود عملیاتی قبل از کسر مالیات، ارزش موجودی انبار کالاهای تولیدی، هزینه انرژی، تحقیق، آموزش و ... از‌جمله شاخص‌های انتخاب ‌واحد صنعتی نمونه در سال ۱۳۹۸‌ بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سال رونق تولید هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود اضافه کرد: هدف استان حفظ تولید موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است. ضمن اینکه همزمان در زمینه طرح‌های توسعه و بازسازی و نوسازی صنایع موجود نیز تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان‌صنعت،‌ معدن و تجارت استان از تلاش در جهت توسعه صادرات غیر نفتی به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری در این استان نام برد و گفت: کاهش زمان صدور مجوزها، کاستن از بروکراسی اداری، رفع موانع تولید، دسترسی آزاد به اطلاعات، تدوین سیاست‌های صنعتی و معدنی و ... از دیگر محورهای توسعه محیط کسب و کار در استان سمنان است.

اسودی با بیان اینکه ۶۳ درصد اشتغال واحدهای صنعتی استان سمنان در صنایع کوچک و متوسط هستند خاطرنشان کرد: ۸۹ درصد از صنایع استان ، جز صنایع کوچک و ۶ درصد از صنایع جز صنایع متوسط و ۵ درصد نیز در شمار صنایع بزرگ هستند.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد صنایع این استان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی و ۴۶ درصد نیز در خارج از شهرک فعالیت دارند.

رئیس سازمان‌صنعت،‌ معدن و تجارت استان از انجام سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت استان خبر داد و افزود: ۵۳ درصد این سرمایه‌گذاری از سوی صنایع بزرگ و ۴۷ درصد مابقی توسط صنایع کوچک و متوسط انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از صنایع استان صنایع کوچک و متوسط هستند تصریح کرد: بیش از ۵۳ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول به کار هستند که ۴۸ درصد آنها در صنایع کوچک ، ۱۵ درصد در صنایع متوسط و ۳۷ درصد در صنایع بزرگ فعال هستند .

به گزارش ایسنا در این همایش از واحدهای تولیدی و صنعتی کلران ، سیم و کابل سمنان، توسعه گچ متین، الیاف سرامیک سپید ، نساجی کویر ، فروسیلیس، دماوند دارو ، داروسازی ثنامد ، گل آسای سرما ، کناف گچ و سیم و کابل مغان به عنوان واحدهای نمونه استان تجلیل شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.