مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع گندم و جو این استان در سطح ۱۵ هزار و ۵۰۵ هکتار خبر داد و گفت: با توجه به مبارزه انجام شده ، اقدامات مرکز گیاهپزشکی و فعالیت های ترویجی، امسال شاهد کاهش خسارت سن به گندم‌زارهای استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، عباس مشیریان با بیان اینکه آغاز مبارزه با سن غلات با تشکیل ستاد کنترل عوامل خسارتزای گندم صورت گرفته است گفت: اجرای این عملیات درابتدا از ارتفاعات و پایش مزارع در اواخر سال ۹۷ شروع شد ، به نحوی که بارصد روزانه مزارع توسط ۱۰۵ کارشناس شبکه مراقبت و پیش آگاهی در کل استان، دستور آغاز عملیات مبارزه با سن مادری در تاریخ ۲۶ فروردین در شهرستان گرمسار شروع و تا اوایل خرداد سال ۹۸ در شرق استان و در شهرستان میامی و شاهرود به پایان رسید .

وی افزود: این عملیات که در قالب ۱۰۵ شبکه مراقبت و پیش آگاهی اجرا گردید، سطحی بالغ بر ۱۵ هزار و 505 هکتار از مزارع غلات را شامل می‌شود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده اظهار داشت: سطح کل مبارزه با سن مادری در سال زراعی جاری در استان سمنان 15 هزار و ۵۰۵هکتار بوده که از این میزان 12 هزار و ۳۶۰ هکتار در مزارع گندم و سه هزار و ۱۴۵ هکتار در مزارع جو بوده است .

وی با بیان اینکه عمده مبارزات با سن گندم در شهرستان گرمسار و آرادان بوده است گفت: با توجه به اقدامات بسیار مناسب و به موقع کشاورزان و شبکه مراقبت گیاهپزشکی پیش بینی می‌گردد. درصد میزان خسارت سن زدگی در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل روند کاهشی قابل محسوس را داشته باشد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.