به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی ایوانکی در غرب استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بخش دیگر در صورت تاخیر بیش از حد تحویل، مشتریان معادل خودرویی که مشکلی در تولید آن وجود ندارد را بپذیرند و یا با توافق با شرکت های خودرو ساز بعد از دریافت وجه، خرید از شرکت را لغو کنند.
وی ادامه داد: تقاضای کاذب خرید خودرو با شناسایی دلالان و ورود دستگاه قضایی در بازار کنترل شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ماه های گذشته شرکت های خودروسازی کشور افزایش قیمتی برای عرضه خودرو نداشتند اما با ورود سودجویان و دلالان در بازار و خرید بیش از نیاز به افزایش قیمت دامن زده شد.
وی خاطر نشان کرد: با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی کشور تقاضا برای خرید کاذب خودرو در بازار کنترل شده است.

** مشکلات بخش صنعت سمنان پیگیری می شود
مقیمی در ادامه تصریح کرد: در نشست با فعالان اقتصادی غرب استان سمنان برای رفع مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی منطقه از جمله تامین مواد اولیه، دریافت تسهیلات، واردات مواد اولیه و مشکلات ارزی، بیمه ای و مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بخش صنعت استان سمنان با هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری می شود و با اتخاذ ساز و کارهای مشخص تلاش می شود مواد اولیه برای تولید کالا به صنعتگران واقعی برسد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 2 هزار و 10 واحد تولیدی فعال در استان سمنان 30 درصد آن در شهرستان گرمسار مستقر است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.