به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، منصور معظمی در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: برجام فرصت خوب و طلایی کشور بود که در این فرصت اقدامات مهمی توسط بخش دولتی و خصوصی در زمینه تولید خودرو انجام گرفت.
وی اظهار داشت: صنعت خودرو، صنعت راهبردی با گردش مالی بسیار است اما در عین حال این صنعت با چالش هایی نیز مواجه است به طوری که از 19 میلیون دستگاه خودرو در کشور هشت میلیون دستگاه فرسوده بوده و مصرف بنزین زیاد دارد.
وی گفت: با روند کنونی مصرف بنزین و افزایش آن باید هر چهار سال یک پالایشگاه جدید در کشور ایجاد شود لذا صنعت خودرو می تواند نقش مهمی در کاهش این مصرف داشته باشد لذا بر روی این صنعت و ارتقای آن باید کار جدی صورت گیرد.
معظمی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه صنعت خودرو افزود: واحد تعطیل شده 'سناباد خودرو' اگر در قالب یک مجموعه جدید طراحی شود، ظرفیت بسیار ارزشمندی است اما به تنهایی محصول قابل عرضه در بازار را ندارد، از این رو این واحد صنعتی نیازمند سرمایه گذاری است و ما آماده مشارکت در این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون ثبت سفارش برای کالاهای اساسی به مدت 6 ماه تا یک سال انجام گرفته و هیچ مشکلی در تامین و واردات کالا نداریم.
وی گفت: برای تامین مواد اولیه صنایع نیز اقداماتی صورت گرفته و جای نگرانی نیست فقط در این شرایط نیازمند مدیریت و صبوری هستیم زیرا این دوره گذراست و از آن عبور خواهیم کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان با برخورداری از 320 واحد قطعه سازی دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه خودروسازی است و راه اندازی و فعال سازی یک واحد خودرویی و بازاریابی مناسب می تواند به ارتقا و تقویت این واحدها کمک قابل توجهی کند.
علیرضا رشیدیان افزود: در حوزه خودروسازی، واحد ایران خودرو خراسان رضوی دارای ظرفیت بسیار است و یکی از پیشرفته ترین سیستم های رنگ خودرو کشور در این واحد مستقر می باشد ضمن اینکه نیروی کار متخصص و توانمند هم در این حوزه فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: واحد تولیدی 'سناباد خودرو' به عنوان یکی دیگر از خودروسازها که چندین سال با تعطیلی و توقف فعالیت مواجه بوده است، با توجه به حجم و ظرفیت قابل توجهی که بازار داخلی به صورت خاص در حوزه خودروهای هیبریدی دارد، می تواند فرصتی مناسب برای بهره گیری از امکانات و سرمایه گذاری انجام شده در آن باشد.
وی گفت: راه اندازی واحد تولیدی خودرو جدید می تواند امکان جدیدی را برای فعالتر شدن و رونق صنعت قطعه سازی در استان به وجود آورد.
رشیدیان از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نسبت به بررسی طرح فعال سازی سناباد خودرو و راه اندازی واحد تولید خودروهای هیبریدی در این استان توجه ویژه داشته و در این راستا به استان کمک کند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.