به گزارش ایرنا، این واحدهای تولیدی و خدماتی برتر در نخستین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شدند و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به آنها اعطا شد.
واحدهای تولیدی و خدماتی برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان بر اساس شاخص هایی مانند رعایت ضوابط قیمت گذاری، نداشتن زیان مالی، تولید بر مبنای 50 درصد ظرفیت اسمی، اطلاع رسانی قیمت به مصرف کننده، رعایت ضوابط فروش اقساطی، رضایت مشتری و کیفیت و خدمات پس از فروش انتخاب شده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این همایش گفت: امسال برای نخستین بار کار ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سطح استان اصفهان علاوه بر سطح ملی نیز انجام شد.
اسرافیل احمدیه افزود: قانون حمایت از مصرف کنندگان همه مراحل چرخه تولید، توزیع و مصرف را در بر می گیرد.
وی مهمترین حقوق مصرف کنندگان را حق برخورداری از کالا یا خدمات سالم و متناسب با قیمت خریداری شده، حق ایمنی وحق شنیده شدن خواند و اظهار کرد: در کشور قوانینی مانند مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی، حمایت از مصرف کنندگان، تجارت الکترونیک، تعزیرات حکومتی و مبارزه با قاچاق کالا بمنظور رعایت حقوق مصرف کنندگان تصویب شده است.
احمدیه همچنین مهمترین علل نارضایتی مصرف کنندگان را بازار غیر رقابتی و نامتوازن، شبکه توزیع سنتی و تعدد واسطه ها، توجه کمتر به قوانین حقوق مصرف کنندگان، غیر فعال بودن برخی تشکل های مردم نهاد و استقبال برخی فروشندگان از گرانی برشمرد.
رئیس انجمن حمایت ازحقوق مصرف کنندگان استان اصفهان نیز در این مراسم از تشکیل ۲۲ انجمن در شهرستان های این استان و کمیسیون های تخصصی رسیدگی به شکایات در مورد خودرو خبر داد و گفت: این کمیسیون تخصصی در حوزه های تجارت، آموزش، پژوهش و رسانه فعالیت می کند.
ابراهیم جلیلی همچنین سه اصل کیفیت، تناسب قیمت با کیفیت و سرعت در انجام خدمات کار را برای موفقیت در بازار ضروری دانست.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این مراسم، مصرف کننده و تولیدکننده را مظلوم خواند و گفت: واسطه ها در حال نابود کردن تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند.
عبدالوهاب سهل آبادی خواهان توجه بیشتر به قانون بازرسی اتحادیه ها شد وافزود: اهرم های بسیاری برای حمایت از قانون رعایت حقوق مصرف کنندگان وجود دارد که باید وظایف خود را انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به موضوع نمایشگاه جدید اصفهان گفت: ما 2 دُنگ این نمایشگاه را خریده ایم اما شهرداری که چهار دُنگ آن را در اختیار دارد بدون مشورت با ما، مدیر عامل نمایشگاه را تغییر داد و ما نیز دیگر افزایش سرمایه ندادیم.
سهل آبادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در موضوع منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان ورود پیدا کرده است، اظهار امیدواری کرد که فرایند ایجاد این منطقه به خوبی پیش برود.
محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم از مجموعه وزارت صنعت خواست تا بدون مشورت با تولیدکنندگان، تصمیم گیری نشود.
در این همایش همچنین از 6 واحد تولیدی و خدماتی استان اصفهان که در سطح ملی به عنوان واحد برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان، برگزیده شدند، تجلیل شد.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.