به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: در سال گذشته بیش از 10 هزار فرصت شغلی در سمنان ایجاد شد و 100 درصد تعهدات دستگاه های اجرایی استان در این بخش در گام عملیاتی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در سال 97 دست کم 110 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی مصوب شده بود که تاکنون 86 درصد از این اعتبار جذب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: با وجود افزایش نرخ بیکاری در کشور، نرخ بیکاری در استان سمنان در سال 97 کاهش یافت.

** بررسی اجرای 70 طرح سرمایه گذاری در سمنان
عسگری گفت: 70 طرح سرمایه گذاری در بخش های مختلف سمنان از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار شد که واحدهای بدهکار اما مشغول به تولید استان تملیک نشود، اما واحدهای بدهکار و غیرفعال استان برای واگذری به سرمایه گذاران دیگر تملیک شود.
وی افزود: در سال گذشته 40 واحد غیرفعال در استان سمنان به مزایده گذاشته شد و 100 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اکنون کمتر از 600 واحد راکد در استان وجود دارد که برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تلاش می شود.

** مقاومت مسئولان ملی در بازنگری قوانین موانع تولید
عسگری گفت: بسیاری از مدیران در سطح ملی در برابر اصلاح و تغییر قوانین موانع تولید مقاومت می کنند که این رویه باعث کُندی در اجرای امور می شود، نباید در مسیر رفع مشکلات عقب نشینی کرد و بهتر است با برنامه ریزی هدفمند برای تغییر رویه های اشتباه تلاش شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید آرایش جنگی گرفت و با این راهبرد می توان گره از کار واحدهای تولید و صنعتی کشور باز کرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
در این نشست، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.