به گزارش ایرنا، راهپیمایی مردم روزه دار سمنان در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در اعلام حمایت از اقدامات ایران در برابر بدعهدی های غرب و آمریکا با شکوه و پرشور برگزار شد.
راهپیمایان با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود مزدور» انزجار خود را از استکبار جهانی و هم پیمانانش نشان دادند؛ راهپیمایان تاکید کردند: به دلیل بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن سردمداران آمریکا و هم پیمانانشان، مردم انقلابی سمنان با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از بیانیه شورای عالی امنیت ملی اعلام می کنند.
راهپیمایان سمنان مذاکرات هسته ‌ای با کشورهای موسوم به 1+5 و توافق برجام را اثبات ‌کننده حسن نیت ایران اسلامی در عرصه بین ‌المللی و بیانگر غیر قابل اعتماد بودن سردمداران آمریکا دانستند.
به گزارش ایرنا، شورای عالی امنیت ملی در هجدهم اردیبهشت 98 خطاب به کشورهای برجام در بیانیه ای آورده است: ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران که طی نامه های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شد؛ به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده و تاکید شده است: در هر زمان که خواسته های ما تامین شود، ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی وعده های انتخاباتی خود در اردیبهشت ماه سال گذشته، با وجود هشدارهای دیگر طرف های برجام و در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، خروج کشورش از این توافق را اعلام کرد.
دولت ترامپ پس از خروج از برجام در مردادماه و آبان ماه سال گذشته تحریم های رفع شده توسط این توافق را در دو مرحله علیه ملت ایران بازگرداند.
آمریکا افزون بر بازگرداندن این تحریم ها، تحریم های دیگری نیزعلیه کشورمان اعلام کرد و در اقدامی که حاکی از اوج دشمنی با ملت ایران بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی قرار داد.
این اقدامات آمریکا در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی که تنها مرجع دارای صلاحیت برای ارزیابی و راستی آزمایی پایبندی ایران به برجام در متن این توافق است، در همه 14 گزارش خود بر تداوم اجرای توافق هسته ای از سوی تهران تاکید کرده است.
آلمان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های اروپایی برجام همواره در سیاست های لفظی خود از برجام حمایت و پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده اند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.