به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به همراه جمعی از معاونان، مدیران و فرهنگیان به مناسبت هفته معلم افزود: علم به تنهایی کار را پیش نمی برد و علمی موجب خیر و پیشرفت در کشور می شود که در کنارش اخلاق باشد.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد: گاه علم هم چون حجاب می شود و راه کنار رفتن این حجاب همراه کردن علم با اخلاق است.
امام جمعه سمنان با تاکید بر آموزش اخلاق در کنار علم اظهار داشت: علم به تنهایی نور نیست بلکه چراغی به شمار می رود که اگر در کنارش خدا باشد روشنایی بخش است.
وی تصریح کرد: معلمان به آموزش نکته های اخلاقی مانند حجاب، غیرت، تقوا، خدمت، تواضع و فروتنی به دانش آموزان در کنار علم آموزی توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان این که آموزش و پرورش به بخش تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشته باشد، یادآور شد: آموزش اخلاق در کنار علم به نوجوانان و کودکان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد چرا که این قشر تاثیرپذیر است و آموزش های درست و اصولی عاقبت بخیری را به دنبال دارد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: توکل به خدا و فراموش نکردن خدا رمز پیروزی و موفقیت است و این مهم باید سرلوحه کار هر انسان سعادت جو قرار گیرد.
آیت الله شاهچراغی ابراز داشت: کلید علم و دانش، آموزش و پرورش است و برای ممتاز بودن آموزش و پرورش استان در کشور همه دستگاه های مربوطه مردم، والدین دانش آموزان، مسئولان و روحانیت باید کمک کنند.
به گفته امام جمعه سمنان یکی از مقدمات طلب علم، مدرسه است و طلبه علم نیازمند مکان مناسب برای آموزش، سالن و نمازخانه است و در استان در این زمینه خوب کار شده است.

**رمضان ماه برگزیده خداست
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که آفرینش و گزینش در خلقت 2 اصل مهم و وابسته به بکدیگر است، افزود: هر چیزی که خداوند انتخاب می کند بهترین است و انتخاب حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر، بهترین گزینش در بین انسان هاست و در بین زمان ها، ماه مبارک رمضان گزینش شده خداوند است.
به گفته امام جمعه سمنان، خداوند ماه رمضان را ماه پاکی، عفت و برکت قرار داده تا بندگان 11 ماه قصور و تقصیر خود را در این ماه پاک کنند و امید است از این فرصت خوب استفاده کنیم و حرمت نگه داریم.
به گزارش ایرنا، استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد، و 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم فعال هستند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.