به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه استان که در مسجدالنبی برگزار ‌شد، افزود: به فرموده امیر مومنان علی (ع) وقتی در راه خدا کاری انجام می گیرد، نباید شماتت سرزنش کنندگان موجب غم و یاس شود.
امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری از مردم مومنان را به خاطر کارهای خوب تشویق می کنند، در حالیکه افرادی نیز از روی جهل، نادانی و غرض‌ورزی مومنان را مورد اذیت و آزار قرار می ‌دهند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین افزود: مومنان زمانی می ‌توانند مقابل اذیت و آزار افراد جاهل، نادان و مغرض ایستادگی کرده و غمی آنها را فرا نگیرد که کارهایشان برای خدا باشد.
عابدینی خاطرنشان کرد: اگر مومنان به جایی برسند که اذیت و سرزنش مردم آنها را در اهداف خود سست نکند، باید قدردان بوده و این نعمت الهی را شکرگزاری کنند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند به مومنان مقابل سرزنش‌های منافقان روحیه می‌دهد و می‌فرماید شما در راه خدا کار می‌کنید و خداوند با محسنان است.
وی گفت: خداوند می فرماید حتی اگر همه عالم علیه مومنان باشد باید کار خود را انجام دهند و نگرانی نباشند چون پیروز میدان خواهند بود.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر به وضعیت مسلمانان سایر کشورها توجهی نداشته باشیم و خود را در غم آنها شریک ندانیم، خداوند ما را سرزنش خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر به درستی در مسیر رسالت‌های الهی حرکت کنیم، مورد سرزنش نادانان، معاندان و دشمنان قرار می‌گیریم اما اگر در مسیر رسالت‌های الهی قرار نگیریم و از آن منحرف شویم، مورد سرزنش خدای متعال قرار خواهیم گرفت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.