به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر کار وی، افزود: نماز تضمین‌ کننده سعادت جوامع بشری و رسیدن به قله های پیشرفت است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب با تاکید بیش از پیش به اهمیت نماز به دنبال فراهم کردن زمینه رشد و تعالی جامعه است.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو ترویج فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش را در اولویت کاری خود قرار داده و بر همین اساس جشنواره دانایی و توانایی را با شرکت 25 هزار دانش آموز برگزار کرده است.
دستورانی با بیان این که افزایش نرخ با سوادی نشان از رشد و ترقی جامعه است، خاطر نشان کرد: امسال بیش از 2 هزار نفر در استان سمنان زیر چتر سواد آموزی قرار دارند.
وی تصریح کرد: امسال سوادآموزی در استان سمنان در بین اتباع خارجی 26 درصد و در بین افراد ایرانی 6 درصد افزایش یافته است و تلاش می شود تا بی سوادی در استان سمنان ریشه کن شود.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، سمنان جزو استان های باسواد کشور محسوب می شود و این نشان از قدمت علم آموزی در استان سمنان است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس با 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم دارد.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.