به گزارش ایرنا، سعید هژبری عصر شنبه در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری با بیان این که پنج هزار و 48 کلاس درس در استان سمنان وجود دارد افزود: از این تعداد، یک هزار و 832 کلاس درس در این استان تخریبی است.
وی ادامه داد: 27 درصد مدرسه های شهرستان دامغان، 28 درصد مدرسه های شهرستان شاهرود و 24 درصد مدرسه های شهر سمنان تخریبی است.
به گفته وی، 28 درصد مدرسه های شهرستان دامغان و 36 درصد مدرسه های سمنان، 33 درصد مدرسه های شاهرود و 50 درصد مدرسه های شهر آرادان نیازمند مقاوم سازی هستند.
وی با اشاره به اینکه در 62 درصد از فضاهای آموزشی شهری، 86 درصد دانش‌آموزان استان سمنان به تحصیل مشغول هستند، افزود: در حوزه شهری با کمبود فضا مواجه هستیم و باید در این زمینه تدبیر شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار داشت: 37 درصد فضاهای آموزشی مستحکم، 36 درصد نیازمند مقاوم‌سازی و 27 درصد از فضاهای آموزشی فرسوده تخریبی هستند.
به گفته وی، براساس قانون نباید فضاهای تخریبی مورد استفاده قرار گیرد، اما اکنون به دلیل کمبود فضای آموزشی، مدارس تخریبی هنوز استفاده می شود.
وی، اعتبار موردنیاز برای استاندارد سازی مدارس استان سمنان را 210 میلیارد ریال، اعتبار موردنیاز برای تکمیل طرح های نیمه ‌تمام را 425 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای مقاوم ‌سازی مدرسه ها را 950 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: اعتبار آموزش و پرورش استان سمنان از محل اعتبارات ملی و استانی امسال 614 هزار و 275 میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا، بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان به 120 هزار دانش آموز آموزش می دهند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.