مهدی جمال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و قدمت بالای خود، دارای مکان های تاریخی و گردشگری بسیاری است که می توان با رونق این صنعت در کشور، از اقتصاد وابسته به نفت رهایی پیدا کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: امروزه پیشرفت بسیاری از کشورها با توجه به این صنعت رشد پیدا می کند چرا که حضور گردشگران داخلی و خارجی می تواند علاوه بر پویا کردن اقتصاد، رونق را برای منطقه به ارمغان آورد.
جمال، جشنواره گل غلتان دامغان را فرصتی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: شهر امیریه باید با توجه بیشتر به زیرساخت های گردشگری و جذب تورهای مسافرتی از داخل و خارج کشور، در امر توسعه صنعت گردشگری تلاش کند.
وی ادامه داد: ایجاد هتل و اقامتگاه های گردشگری، افزایش فضای برگزاری جشنواره و توجه به تقاضای گردشگران داخلی و خارجی باید در دستور کار عوامل برگزار کننده این جشنواره قرار گیرد.
جمال اظهار داشت: امروز جشنواره گل غلتان امیریه به عنوان یک بِرَند ملی شناخته می شود که با این وجود برای راهیابی به مسیر ثبت جهانی در سازمان یونسکو، نیازمند برطرف کردن مشکلات زیرساختی است.
وی تصریح کرد: جشنواره گل غلتان به عنوان دومین اثر معنوی کشور پس از نوروز، از ظرفیت بالایی برای حضور یافتن در مجامع جهانی برخوردار است که توسعه این جشنواره نیازمند برنامه ریزی مناسب و رفع مشکلات موجود است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این استان 20 جشنواره ملی وجود دارد که همانند رویداد ملی گل غلتان امیریه در این استان، 6 جشنواره ناملموس در سطح ملی حرف برای گفتن دارد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره گل غلتان امیریه در روزهای 12 و 13 اردیبهشت در شهر امیریه دامغان برگزار شد.
آیین گل غلتان شهر امیریه در سال 89 به شماره 177 به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز به ثبت ملی رسیده است.
شهر امیریه در 25 کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.