به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سایری در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی درمسجدجامع این شهر افزود: رکن اصلی اقتصادمقاومتی کارگران هستند ، مسئولان برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش تلاش بیشتری کنند.
وی بااشاره به برخی روایات در اهمیت کاروکارگر ،گفت: کارگران باسختی های فراوان به دنبال روزی حلال هستند ؛ اهمیت کار آنان تا بدانجاست که پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دستانشان زده و به آن افتخار می کند.
امام جمعه موقت میامی بااشاره به نامگذاری نهم اردیبهشت ماه به روز شوراها تصریح کرد: یکی از کارهای مهم نظام اسلامی ، سپردن اداره کارها به مردم است .
وی با اشاره به نقش راهبردی شوراها خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها خدمت به مردم ، توجه به معماری اسلامی و انتخاب شهرداران ودهیاران دارای تخصص لازم همراه با صلاحیت های دینی و انقلابی راسرلوحه خودقراردهند.
سایری به اقدام دولت برای نامگذاری روز خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این منطقه راهبردی بویژه تنگه هرمز از نظر سیاسی، جغرافیایی و سوق الجیشی اهمیت ویژه ای برای کشور دارد.
خطیب موقت جمعه میامی بااشاره به روز معلم وشهادت شهید مرتضی مطهری اظهارداشت: بسترتحقق گام دوم انقلاب جوانان هستند وبرای این مهم معلمان نقش بسزایی دارند.
وی تعلیم و تربیت را از رسالت های معلمان دانست وتاکیدکرد: نقش معلمان همان نقش انبیاء است و برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش نمایند.
سایری بااشاره به آثار شهیدمطهری تصریح کرد:آثار شهید مطهری نبایدفراموش شود ، برای نسل جدید فراگیری این آثار ضرورت دارد.
وی بااشاره به تحریم های نفتی کاخ سفید نیز افزود: تحریم ها موضوع تازه ای برای کشور نیست ، ایران به هر مقدار نیاز باشد نفت صادرخواهدکرد.
امام جمعه موقت میامی گفت: مسئولان کشور راهبردهای غیرنفتی رابرای اداره کشورلحاظ نموده و از تکیه به اقتصاد نفتی دوری کنند.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.