به گزارش ایرنا ، بسیاری از مردم روستای حسین آباد کالپوش بر این عقیده اند که پس از ساخت سد کالپوس ؛ رانش روستای حسین آباد افزایش یافت .
سرهنگ حمید دامغانی سه شنبه که برای بازدید از چگونگی خدمات رسانی به مردم روستای حسین آباد کالپوش رفته است، در جمع اهالی این روستا افزود: وقتی خاک از آب اشباع شود بصورت طبیعی رانش صورت می گیرد.
دامغانی ادامه داد: درستی یا نادرستی این که ایجاد سد موجب رانش در این منطقه شده را کارشناسان باید نظر دهند و در صورت تایید وزارت نیرو خسارات وارده را به مردم جبران می کند.
وی کوچ مردم روستا را ضروری خواند و اظهار داشت: حتی اگر 10 درصد احتمال خراب شدن خانه ای می رود باید هر چه سریعتر آن خانه تخلیله شده و به جای امنی نقل مکان کنند.
دامغانی با بیان این که بررسی مشکل سد در اولویت بعدی است، ادامه داد: رانش زمین در روزهای گذشته، 81 روستا در استان مازندران شهرهای بهشهر و گلوگاه را درگیر کرده بود که بررسی آن بر عهده سپاه قائم(عج) استان سمنان قرار گرفت.
وی وضعیت رانش زمین در حسین آباد را وخیم تر از شهرهای مازندران دانست و تصریح کرد: اکنون رانش زمین در این منطقه از اوایل شروع رانش بیشتر شده که همکاری بیشتر مردم را می طلبد.
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان افزود: موضوع سد کالپوش در بیش از 10 نشست کشوری مطرح و مکاتباتی شده و به جدیت پیگیر مطالبات مردمی بوده و مدافع حقوق مردم هستیم.
دامغانی از مردم خواست با توجه به شناخت مردم از منطقه جاهایی را که احتمال خرابی را دارد تخلیله کنند تا جان کسی به خطر نیفتد.
وی خود را نماینده مردم حسین آباد کالپوش خواند و افزود: پیگیر جدی مطالبات شما هستیم تا مردم به حقوق قانونی خود برسند.
پس از بارش برف شدید در اواخر سال گذشته ، رانش روستای حسین آباد کالپوش افزایش یافت.
بیشتر خانه های این روستا اکنون تخلیه شده و به نقاط امن منتقل گردیده اند.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.