به گزارش ایرنا،عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه درنشست شورای هماهنگی بانک های استان البرز که برای اولین بار در کشور درآموزش و پرورش البرز برگزارشد، اظهارداشت: این نشست با هدف ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان فعال در استان در دستور کاری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه معلمان در جامعه مسئولیت آموزش و تربیت نسل آینده ایران را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: این قشر را باید حمایت کنیم که مدیران بانک های دولتی ، خصوصی و صندوق ها می توانند در ارائه خدمات به فرهنگیان نقش موثری داشته باشند.
وی تصریح کرد: هر قدر در جامعه برای معلمان هزینه کنیم کم است زیرا هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش خود یک نوع سرمایه گذاری است.
استاندار البرز گفت: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی لازم است به هر روشی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد از خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه و فرهنگیان کوتاهی نکنیم.
شهبازی ادامه داد: کارگروه ویژه حمایت از آموزش و پرورش در زیرمجموعه شورای هما هنگی بانک ها در استانداری البرز تشکیل می شود.
وی تاکید کرد: به منظور سازماندهی بهتر اقدامات در حمایت از آموزش و پرورش ، تفاهم نامه 12 ماده ای در شورای هماهنگی بانک ها منعقد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: این استان از نظر فضای فیزیکی، آموزشی، نیروی انسانی در سطح استان های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان قرار دارد.
سالارقاسمی بیان داشت: تراکم دانش آموزی در این استان نیز در سطح بالاتری نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه حدود 40 درصد مدارس البرز نیاز به تخریب و بازسازی دارد، یادآورشد: این استان 25 هزار معلم شاغل و 20 هزار معلم بازنشسته دارد که برای حل مشکلات آن نیاز به حمایت ویژه از سوی بانک ها داریم.
وی تصریح کرد: انتظار می رود بانک ها آموزش و پرورش البرز را در دو بخش مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی و ارائه تسهیلات با سود مناسب ویژه ببینند.
قاسمی ادامه داد: نگاه منزلتی به معلمان در این استان نیز ضروری است و من به عنوان خادم معلمان با همراهی دلسوزانه استاندار و نمایند گان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی به دنبال کاهش حل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هستیم.
وی به بندهای 12 گانه درخواست های آموزش و پرورش از شورای هماهنگی بانک های البرز پرداخت و گفت: محقق شدن مفاد این تفاهم نامه نیازمند حمایت مدیران است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در اعتراض چند روز گذشته فرهنگیان سراسر کشور، فرهنگیان البرز نجیبانه و صبورانه برخورد کردند.
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهارداشت: امروز شرایط اقتصادی کشور ویژه است لذا برای کاهش مشکلات باید منابع را مدیریت کرد.
محمود بهمنی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش مشکلات زیاد است اما می توان آن را با پیگیری به موقع کارها به سرانجام رساند و از بازگشت منابع مالی جلوگیری کرد.
وی با اشاره به قوانین و ضوابط بانکداری در جامعه یادآورشد: موضوع افزایش حقوق معلمان ، رتبه بندی و درصد افزایش در سال 98 به شورای نگهبان رفته است .
بهمنی تصریح کرد: در بودجه سال 98 نیز اعتبار خوبی برای تخریب و بازسازی مدارس تخصیص یافته است.
در این نشست مدیران بانک های فعال در استان البرزبه بیان نظرات خود در زمینه چگونگی خدمات به فرهنگیان و آموزش و پرورش پرداختند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.