به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان این اداره کل افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که معنویت مدارس، دانش آموزان و معلمان از طریق ترویج مبانی قرآنی و نهج البلاغه افزایش یابد.
وی گفت: امروز در حوزه محافل قرآنی دچار فقر هستیم و باید با ورود جدی در این حوزه برای ترویج مبانی تفسیر قرآن و نهج البلاغه گام برداریم.
امام جمعه شهر قزوین افزود: یک معلم و مدیر الگو می ‌تواند روی دانش آموزان تاثیرگذار باشد و این بهتر از هر سخنرانی و نصیحت کردن است آنچنانکه اگر موقع نماز خود شخص توصیه کننده در مساجد حضور یابد بهترین توصیه خواهد بود.
عابدینی با بیان اینکه یکی از آفت‌های مدیریتی در استان پارتی بازی و فامیل‌گرایی است، افزود: طبق روایات در روز قیامت دوستانی که در دنیا باهم رفاقت داشتند بعضی از آنها باهم دشمن خواهند شد، زیرا رفاقت آنها براساس ایمان و اخلاق نبوده است و یکدیگر را به ظلم و تعدی به حقوق بیت المال دعوت می کرده‌اند.
وی ادامه داد: گاهی انسان ها نوکر مقام، مال، حزب و جریان شده و دین را با منافع خود تطبیق می‌دهند یا علم و تخصصی می‌آموزند که هیچ منفعتی برای زندگی و جامعه ندارد و در واقع همه این موارد خسران زندگی انسان ها و فاقد منفعت برای آخرت آنها است..
آیت‌الله عابدینی با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش افزود: امروز اگر یک مدیر شجاع و بصیر و مقتدر در کشور وجود دارد این تربیت شده دست معلمان است و حال اگر یک مدیر بزدل و ذلیل وجود دارد باید گلایه آن را از آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی گفت: اگر شهدای زیادی همچون شهریاری و احمدی روشن زیر دست معلمان تربیت شده و امروز موجب افتخار جامعه هستند باید مراقب باشید که امثال ضد انقلاب داخلی نیز زیر دست معلمان تربیت نشوند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید مراقب عملکرد آموزشی و پرورشی خود باشیم، افزود: دانش آموزی که امروز زیر دست معلمان تربیت می‌شود خوب یا بد، تربیت شده این نهاد آموزشی است و باید عملکرد آموزشی و پرورشی خود را بسیار جدی تر رصد و ارزیابی کنیم.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، افزود: معلمان شغل خدایی دارند و باید تلاش کنند بندگان خدایی و الهی و آشنا با مبانی دینی تربیت کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.