حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 هزار و 250 کیلومتر راه عشایری اصلی در سمنان وجود دارد که بارش های اخیر و سیل در هفته های اخیر به 60 تا 100 درصد از یک هزار و 500 کیلومتر از ایل راه های استان خسارت وارد کرد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در مناطق پایین دستی ایل راه های سیل زده شهرستان مهدیشهر عملیات بازسازی در دست اجرا است و عملیات نوسازی ایل راه های شهرستان های شاهرود و میامی هم به زودی انجام می شود.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان برای کمک به بازسازی ایل راه های استان طرح هایی ارائه داد که امیدواریم این برنامه ها با تخصیص اعتبار تا 45 روز آینده عملیاتی شود.
حسینی اضافه کرد: با توجه به افزایش بارش ها و افزایش علوفه در مناطق قشلاقی برنامه کوچ بهاره عشایر استان در سال جاری با یک ماه تاخیر نسبت به سال های گذشته در اواسط خرداد انجام می شود.
وی تصریح کرد: برای سال 98 قیر رایانه ای برای بازسازی ایل راه های عشایری استان سمنان اعطا می شود که با اجرای این طرح عملیات بازسازی 2 هزار و 250 کیلومتر راه اصلی در این بخش آغاز می شود.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: در سال گذشته بیش از هفت میلیارد ریال برای بازسازی ایل راه های استان اعتبار هزینه شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان چهار هزار و 200 کیلومتر راه اصلی و فرعی عشایری دارد، عشایر استان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.