غلامرضا کاتب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش قیمت ارز در سال گذشته صنعتگران را برای خرید مواد اولیه به منظور تولید کالا با مشکلاتی مواجه کرد که دولت در سال 98 با تشکیل مستمر کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع گرفتاری بخش صنعت گره گشایی کند.
وی خاطر نشان کرد: تاثیر تحریم های استکبار جهانی بر بخش تولید و صنعت کشور در ماه های گذشته کم نبوده اما بسیاری از گرفتاری های صنعتگران مربوط به آیین نامه ها و قوانین دست و پاگیر اداری است.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تحریم های استکبار جهانی دولت به افزایش سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف برای راه اندازی بنگاه های اقتصادی نیاز دارد که با این راهبرد می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
کاتب گفت: اگر به معنی واقعی مسیر مشخصی برای حمایت از بخش صنعت کشور وجود داشته باشد، تحریم ها به هیچ عنوان نمی تواند اقتصاد کشور را آشفته سازد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی در تصمیم گیری های دولت برای حمایت از بخش صنعت و در تنظیم و تصویب آیین نامه های اجرایی دولت برای حمایت از بخش صنعت نقش داشته باشد و گرفتاری های بخش تولید کشور با وفاق دولت و بخش خصوصی قابل حل است.
کاتب تصریح کرد: اکنون با وجود اقدام های استکبار جهانی، ثبات در قیمت ارز مطلوب است اما با این وجود صنعتگران برای تولید کالا با شرایط آرمانی فاصله زیادی دارند.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی با وفاق ملی و عزمی راسخ برای رفع گرفتاری های صنعتگران در سال رونق تولید و حمایت از صنعتگران گام بردارند.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.