ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس تصاویر ماهواره ای و الگوهای پیش یابی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه یکم اردیبهشت 98 تا سه شنبه، دمای هوا نیز کاهش می یابد.
وی بیان کرد: بارش باران وبرف در نواحی کوهستانی و سردسیر استان سمنان در این مدت پیش بینی می شود.
مصطفوی با بیان اینکه از دوشنبه تا پنجشنبه دمای هوا روند کاهشی دارد، تصریح کرد: بیشترین کاهش دما در اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه و به طور میانگین بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد رخ می دهد.
سرپرست هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در نواحی شمالی و سردسیر و کوهستانی دمای هوا به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.
وی خاطرنشان کرد: روز شنبه و سه شنبه وزش باد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در برخی نقاط با گرد و خاک همراه است.
مصطفوی تاکید کرد: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش ها و احتمال آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن رواناب، مه آلودگی و اختلال در تردد محورها به ویژه در نواحی شمالی و خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و احتمال سرمازدگی گیاهان تمهیدات لازم صورت گیرد.

** وضعیت جوی در 24 ساعت گذشته
سرپرست هواشناسی استان سمنان گفت: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان 14 و بیشینه دمای آن 25 درجه سانتی گراد بود.
وی تصریح کرد: مجن با کمینه 2 درجه سانتی گراد و حسینان با حداکثر دمای 29 درجه سانتی گراد، به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به آرادان با 50 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.