ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، در 48 ساعت آینده گذر امواج ناپایدار کم دامنه از استان سمنان در ساعت های بعد از ظهر پیش بینی می شود که افزایش ابر و به ویژه در ارتفاعات بارش های پراکنده رگباری به همراه دارد.
وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی دیگری به استان سمنان، به تدریج از بعد از ظهر شنبه تا یکشنبه دربرخی نقاط به ویژه نیمه شرقی و شمالی بارش باران و رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و در نقاط مستعد تگرگ دور از انتظار نیست.
مصطفوی تصریح کرد: سامانه بارشی دیگری نیز روز دوشنبه نوزدهم فروردین 98 وارد استان سمنان می شود.
وی تاکید کرد: توصیه می شود با توجه به رگباری بودن بارش ها و پیش بینی آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی به ویژه در نواحی ذکر شده، تمهیدات لازم صورت گیرد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان 10 و بیشینه دمای آن 21 درجه سانتیگراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: مجن، فولادمحله و رضوان با کمینه سه درجه سانتیگراد سردترین و کوهان، احمدآباد و حسینان با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به کوهان با 50 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.