ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با گذر امواج ناپایدار از استان سمنان وزش باد شدید برای امروز چهارشنبه هفتم فروردین 98 و با شدت بیشتر برای فردا پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: بعد از ظهر امروز، افزایش ابر و در برخی نقاط به ویژه نیمه شمالی و شرقی رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط تگرگ و در نواحی کوهستانی بارش باران و بعضی اوقات بارش پراکنده برف پیش بینی می شود.
مصطفوی ادامه داد: با وجود ضعیف تر بودن ناپایداری ها طی امروز و فردا، با توجه به ماهیت رگباری بارش ها توصیه می شود تمهیدات لازم در خصوص جاری شدن رواناب و سیلاب، به ویژه در نواحی شمالی و شرقی و نیز کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته مربوط مهدیشهر با 53.6 میلی متر بود و در این مدت کمینه دمای هوای مرکز استان 6 و بیشینه دمای آن 14 درجه سانتی گراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: رضوان و دیباج با کمینه صفر درجه سانتی گراد سردترین و احمدآباد با حداکثر دمای 17 درجه سانتی گراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با 50 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.