راضیه شهاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 43 هزار و 467 واحد مسکونی روستایی در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد تنها 13 هزار و 158 واحد مسکونی روستایی پوشش بیمه دارند، افزود: مسوولان، رسانه، دهیاری ها، شوراها برای ترویج فرهنگ بیمه بین مردم بیش از پیش تلاش کنند.
وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ بیمه و تشویق روستاییان برای بیمه واحد مسکونی تفاهم نامه ای با دهیارها منعقد شد و براساس این تفاهم نامه تا سقف 30 درصد از هزینه بیمه هر واحد مسکونی روستایی با مشارکت دهیاری ها تقبل می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان، در نظر گرفتن تا 2 درصد بودجه جاری دهیاری ها برای مشارکت در پرداخت هزینه بیمه واحدهای روستایی را از راهکار تشویقی اخذ پوشش بیمه ای عنوان کرد.
وی، در نظر گرفتن تخفیف در تعرفه پرداخت بیمه به شرط بیمه جمعی روستا در بخش واحد مسکونی را از دیگر راهکارهای تشویقی مطرح و تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم نامه با بیمه ایران، در صورت بیمه جمعی روستا، هر واحد مسکونی روستایی با پرداخت 250 هزار ریال تا سقف 500 میلیون ریال از پرداخت خسارت برخوردار می شود.
وی با بیان این که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بهره گیری از خدمات بیمه ای نوعی اقدام پیشگیرانه محسوب می شود که در صورت وقوع حوادث غیر طبیعی مانند سیل و زلزله بخش زیادی از آسیب ها و خسارت ها را جبران کند، بر همین اساس بیمه واحدهای مسکونی به ویژه در بخش روستایی که در معرض خطر و آسیب بیشتری قرار دارند اقدامی اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد: فقدان آموزش و اطلاع رسانی کافی، ضعف توان مالی روستاییان، فقدان فراگیرشدن فرهنگ بیمه خانه های روستایی را از عوامل استقبال کم روستاییان از بیمه واحد مسکونی روستایی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، از 19 شهر استان سمنان 15 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است و از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که تنها واحدهای مسکونی چهار روستا بیمه است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.