فشارهای اقتصادی استکبار جهانی علیه ملت ایران مربوط به چند سال گذشته نیست بلکه آمریکا با اعمال تحریم ها در 40 سال گذشته درصدد به چالش کشاندن این نظام مقدس است.
هجمه های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی چند بُعدی است و این کشور با اتخاذ برنامه های هماهنگ و همکاری چند کشورهم پیمانش تهاجم های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را علیه ملت ایران در چهار دهه اخیر آغاز کرده است.
اگرچه موفقیت های فراوانی در دوران تحریم ها با عزم و اراده ملی نصیب کشورمان شد اما سردرگمی جمعی و نبود رویکردی هماهنگ برای مقابله با تحریم ها زمینه ساز چالش های مختلف در کشور خواهد بود.
در چند سال گذشته به صورت نظری و پژوهشی به اقتصاد مقاومتی و اهمیت درون زا کردن اقتصاد کشور توجه شد اما برای سال 98 براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید باید گام های عملی برداشت.
اگر کشوری دارای ذخایر طبیعی و معدنی سرشاری نباشد به یقین تحریم چالش معضلی برای آن خواهد بود اما ایران اسلامی با ظرفیت های مهم اقتصادی و منابع سرشار ظرفیت های مهمی برای خودکفایی و عبور از تحریم دارد.
رونق تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی به هیچ عنوان سردرگمی به همراه ندارد و می توان باتوجه به اصول علمی در این بخش اقدام کرد.
باید پذیرفت برای تحقق شعار سال آحاد مردم باید نقش پذیر باشند و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش های اقتصادی در میان مدت صنعت و تولید ایران را در برابر هجمه های استکبار جهانی بیمه می کند.
بازی های پوچ سیاسی و اختلاف های جناحی که کشور با تحریم های همه جانبه استکبار جهانی مواجه است نه تنها ملت ایران را در مسیر تحقق شعار سال هدایت نمی کند بلکه در بعضی موارد کشور به عقبگرد تاریخی در بخش اقتصادی و اجتماعی هدایت می شود.
اولویت اصلی دولت و فعالان اقتصادی برای سال 98 در کنار توجه به شعار سال، رونق کسب وکار است که با تحقق این آرمان در آینده نزدیک اشتغال پایدار و رونق تولید نصیب کشور خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سال گذشته در انتخاب شعار سال به رویکردهای مهم بخش اقتصاد توجه داشتند که اگر این دیدگاه و منویات ارزشمند به معنی واقعی اجرا شود، ایران اسلامی از بسیاری از رویکردهای خصمانه استکبار جهانی در امان می ماند.
تحقق شعار سال تنها وظیفه دولتمردان و مسئولان ارشد نظام نیست بلکه تمامی اقشار مردم و کارکنان دولت در هر جایگاهی که قرار دارند می توانند برای تحقق این مهم گام بردارند.
فرصت سوزی و بی تفاوتی نسبت به شعار سال می تواند به رخنه فرهنگی و تشدید فشارهای اقتصادی بیانجامد و باید همه ایرانیان با فهم مشترک به تحقق این آرمان متعهد باشند.
ملت ایران همواره در شرایط سخت اقتصادی و در محدودیت ها به موفقیت های علمی و اقتصادی بزرگی دست یافتند و اینبارهم با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با اتخاذ برنامه ریزی می توان در مسیر اصولی برای تحق شعار سال گام برداشت.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.