به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان، با بیان این که بی توجهی به پدیده های اجتماعی تبعات زیادی دارد، گفت: اجرانشدن به موقع خدمات و بی توجهی به پدیده های اجتماعی عامل ایجاد پدیده های سیاسی و امنیتی می شود.
وی ادامه داد: یکی از پدیده های اجتماعی موضوع تامین آب است که اگر به موقع رسیدگی نشود مشکلات امنیتی به دنبال دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که افزایش امید اجتماعی یک ضرورت است، اضافه کرد: مسوولان با رعایت همه جانبه حقوق شهروندی به تقویت نشاط اجتماعی در جامعه کمک کنند
وی افزود: افزایش رضایت مندی مردم از طریق تسهیل و تسریع در ارائه خدمت نقش مهم و موثری در تقویت نشاط اجتماعی دارد.
وی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد با رویکرد کاهش آسیب اجتماعی، توجه بیش از پیش به آموزش مهارت های فردی و اجتماعی ، سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقشی مهم در تقویت نشاط اجتماعی دارد.

**سهم 30 درصدی بانوان از مدیریت اجرایی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ابراز داشت: یکی از برنامه های دولت سهم حداقل 30 درصدی زنان در جایگاه های مدیریتی است و اقدام های لازم برای افزایش سهم بانوان استان در جایگاه های مدیریتی به عنوان تکلیف انجام شود.
خجسته پور با اشاره به تاکید استاندار سمنان برای استفاده از ظرفیت بانوان در جایگاه های مدیریتی، ادامه داد: اصل بر شایسته سالاری است و در شرایط مساوی انتخاب مدیران، اولویت به طور قطع با بانوان است.
وی ادامه داد: فرمانداری ها حداقل یکی از معاونان و یا بخشداران را براساس شایسته سالاری از میان بانوان انتخاب کنند.

**بانک اطلاعاتی از کمک های مردمی به سیل زدگان ایجاد شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اظهار داشت: به منظور برنامه ریزی و مدیریت صحیح بانک اطلاعاتی از میزان کمک ها در استان شکل بگیرد و سپس همه اقلام از طریق هلال احمر ساماندهی و ارسال شود.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت موکب های اربعین برای کمک به مردم سیل زده در دستور کار قرار دارد.

**در سال رونق تولید به تولیدات فرهنگی توجه شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در سال رونق تولید در کنار تولیدات اقتصادی، تولیدات فرهنگی نیز مد نظر قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: رسانه ها و مطبوعات نقش مهمی در تولیدات فرهنگی دارند و ضرورت دارد مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی از سربازان تولیدکنندگان فرهنگی حمایت کنند.
خجسته پور تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان سمنان با گرفتن اشتراک روزانه و هفتگی مطبوعات از تولیدات محصولات فرهنگی حمایت کنند.

**انتخابات 98 با شور سیاسی برگزار شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: انتخابات در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی با شور و نشاط اجتماعی وصف ناشدنی برگزار شده و انتخابات امسال نیز با صلابت هرچه بیشتر و مشارکت حداکثری مردم برگزار می شود.
وی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات در شرایط سالم و امنیتی نیازمند کمک و همکاری همه دستگاه های اجرایی، مدیران، اعضای شورای اداری و مردم تلاش کنند.
خجسته پور تصریح کرد: دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هر ترفندی استفاده می کنند تا نظام را زیر سوال ببرند اما مردم ولایت مدار همواره پای آرمان های انقلاب هستند.
وی ادامه داد: با تلاش مضاعف مسوولان امسال باید بخشی از مشکلات مردم حل شود تا مردم با آسودگی بیشتری زندگی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار در سال 98، گفت: مسوولان با شناخت چالش ها و با کمک راهنمایی و مدیریت ارشد استان برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، علیرضا آشناگر استاندار، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.