به گزارش ایرنا ، حمید رضا حسینی عصر چهارشنبه در سومین نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان به میزبانی شهرستان میامی درهنرستان کوثر این شهر افزود : 120 خانوار عشایری کالپوش در مناطق بالا دست مستقر هستند که در بارش برف در 3 مرحله امکانات مورد نیاز آنها ارسال شد.
وی گفت:راه دسترسی و بازگشت عشایر منطقه کالپوش ، یکی از مشکلات و معضلات این‌ منطقه است که نیاز است تا با تامین اعتبارات لازم ، بهسازی این راه ها ‌در دستور کار قرار گیرد.
مجیددارایی مدیرمنطقه مخابرات استان سمنان هم با اشاره به کارهای انجام شده برای تامین ارتباط مناسب پس از بارش برف گفت: در کمترین زمان‌ ، دسترسی به کانال های ارتباطی برای ساکنین فراهم شد.
دارایی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده چنددیزل ژنراتور مجهز در مناطق مختلف استان نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بخش کالپوش به دلیل رانش زمین امکان وارد شدن آسیب به فیبر نوری وجود دارد که تمهیدات لازم برای اجرای فیبر نوری هوایی فراهم شده است.
منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان سمنان نیز تصریح کرد: در ساعت های نخست بارش برف ، آب آشامیدنی روستای حسین آباد کالپوش تامین و برقرار شد.
وی گفت:بیش از 17میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب روستایی در این منطقه وارد شده است.
سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز به تلف شدن 60 راس دام اشاره و تصریح کرد:از 3 تا 50 درصد جایگاه های دام مردم‌ منطقه تخریب و آسیب دیده است و انبارهای ذخیره دولتی در منطقه نیز در بارش های چند روز گذشته آسیب دیده که نیاز به اعتبار ویژه برای تجهیز و ایمن سازی دارند.
وی افزود: در چند ماه گذشته 150 تن جو برای تامین نیاز دام ها در بین دامداران منطقه توزیع شده است .
سیدمحمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان هم با اشاره به این که بصورت شبانه روزی برای برق دارکردن روستاهای کالپوش اقدام شده است ، گفت:شبکه توزیع برق در این بخش در اسرع وقت و با مناسب شدن شرایط جوی و تامین اعتبارات، نوسازی، مقاوم سازی و پایدار خواهد شد.
وی تصریح کرد: شبکه فشار ضعیف پایین دست روستای حسین آباد که در داخل خود روستا قرار دارد، نیاز به ایمن سازی و مقاوم سازی دارد که به دلیل نشست زمین نیاز است تا راهکاری عملی اندیشیده شود.
موسوی زاده خاطرنشان کرد: نیاز است تا اعتبار ویژه بحران برای شرکت توزیع نیروی برق در نظر گرفته شود.
بارش برف سنگین در 2روز پایانی سال گذشته خسارت های زیادی به روستاهای بخش کالپوش میامی وارد کرد.
بخش کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان 12 روستا و 20 هزارتن جمعیت دارد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.