عبدالعلی بصیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه دامغان پس از کسب سه عنوان مرکز مشاوره فعال در سال های 91، 94 و 96، در سالجاری در بین دانشگاه های تا پنج هزار نفر دانشجو، به عنوان مرکز مشاوره نمونه دانشجویی انتخاب شد.
رئیس دانشگاه دامغان اضافه کرد: انتخاب مراکز مشاوره، بر اساس فرم جامع عملکرد صورت می گیرد که تعداد مراجعه کننده، تعداد کارگاه های آموزشی و طرح های مطالعاتی انجام شده، از جمله مهم ترین این عملکردها است.
بصیری تصریح کرد: در سالجاری در کنار فرم جامع عملکرد، تیمی سه نفره از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،برای بررسی عملکرد مراکز مشاوره به دانشگاه های سراسر کشور اعزام و بر اساس چک لیست تعیین شده، مراکز را مورد ارزیابی قرار دادند.
وی اظهار داشت: این ارزیابی فرصتی فراهم ساخت تا مرکز مشاوره دانشگاه دامغان از مرکز مشاوره فعال به مرکز مشاوره نمونه کشوری ارتقاء یابد.
رئیس دانشگاه دامغان گفت: امیدواریم این مرکز به عنوان متولی اصلی سلامت روان در دانشگاه هم چون گذشته گام های مفید و ارزشمندی را در راستای ارتقاء سلامت روان دانشگاهیان به ویژه دانشجویان بردارد.
رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه دامغان ادامه داد: طبق آمار سال 96، بیش از 78 درصد از دانشجویان این دانشگاه تحت پوشش کارنامه سلامت قرار گرفتند.
امیر حمزه خراسانی گفت: میانگین ماهانه میزان حضور مشاور، روانشناس، روانپزشک و مددکاران در این مرکز، 320 ساعت بوده است.
وی افزود: تعداد مراجعه به این مرکز در سال 96، 976 مورد گزارش شد که از این تعداد 550 دختر و 426 نفر پسر بودند.
خراسانی با بیان اینکه در سال گذشته 372 غربالگری در این مرکز انجام شد، گفت: در سال 96 تعداد 523 نفر تحت پوشش طرح مداخلاتی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند. شهرستان دامغان دارای 6 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی است که دانشجویان در آن به تحصیل می‌پردازند.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.