به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، به روند طرح انتقال آب خزر به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سال 1387 جرقه این طرح آغاز شد، انجمن توسعه پایدار دامغان پیشنهاد این حرکت را ارائه کرد که نماینده و استاندار وقت پیگیری این امر بودند و دولت وقت، دستور طرح مطالعاتی ارائه داد.
امام جمعه دامغان گفت: از سال 1389 یک شرکت خصوصی آمادگی خود را برای انتقال آب خزر اعلام کرد و طرح مطالعاتی این شرکت خصوصی، روند را دنبال کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، مبلغ 50 میلیارد ریال مصوبه در لایحه بودجه 98 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد اما این طرح هنوز تصویب نهایی خود را نگرفته است.
حسینیان گفت: سال 90 بانک صادرات تا سقف 12 هزار میلیارد ریال اعتبار به قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای این طرح پیشنهاد داد.
وی افزود: سال 90 اعتبار طرح انتقال آب خزر به ازای هر یک مترمکعب 13 هزار ریال بود، در حال حاضر، این رقم به 100 هزار ریال نیازمند است.
حسینیان اظهار داشت: سه مسیر بندر گز به شاهرود، مازندران به دامغان و مازندران به سمنان مسیرهای پیشنهادی برای انتقال آب خزر به استان سمنان است.
وی تاکید کرد: اقتصادی ترین مسیر انتقال آب خزر، از مازندران به دامغان است.
وی افزود: استفاده از آب انتقالی از خزر به استان سمنان در بخش آشامیدنی نیاز به شیرین سازی دارد که هزینه های زیادی برای این امر نیاز است.
حسینیان به دوستی و مودت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: سه ویژگی انصاف، همیاری و برخورداری از قلب مهربان، از ویژگی های جلب دوستی و محبت است.
امام جمعه دامغان گفت: اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خالق است، این خلوت انسان با خود، سبب بازگشت به خویشتن، تربیت نفس و خودسازی می شود.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.