به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین روحی یزدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج افزود: تشکیل این بانک اطلاعاتی موجب شده تا هر فردی در هر منطقه ای از کشور اقدام به نام نویسی در انتخابات کند، بلافاصله امکان دستیابی به سوابق آن داوطلب فراهم آید.
وی اظهار کرد: با تشکیل این بانک اطلاعاتی دیگر هیچ داوطلبی که سابقه دارد ، نمی تواند در شهر یا استانی دیگر تائید صلاحیت بگیرد حتی اگر در فرم ثبت نامش اشاره ای به محل سکونت قبلی خود نیز نکرده باشد.
وی بیان کرد: در هر دوره از انتخابات ، داوطلبانی که تائید صلاحیت نمی شوند به نقد شورای نگهبان می پردازند و از اعضای این نهاد مقدس می خواهند که دلایل رد صلاحیت آنها رسانه ای شود در حالی که این رد صلاحیت بر اساس اسناد و سوابق انجام شده است.
روحی یزدی تصریح کرد: در 26 تیر ماه سال 1359 شورای نگهبان به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد که تا کنون نقش موثری در صیانت از نظام، قانون اساسی و اسلامیت جمهوری اسلامی داشته است.
وی در ادامه به برگزاری 6 دوره از انتخابات از سوی مجلس شورای اسلامی و 40 انتخابات توسط شورای نگهبان در کشور پرداخت و یاد آور شد: سلامت انتخابات و تائید صلاحیت داوطلبان با رعایت دقیق وظایف و مفاد قانونی 91 تا 99 قانون اساسی که مربوط به شورای نگهبان می شود از دستاوردهای این شوراست.
وی گفت: شورای نگهبان در کشور 4 وظیفه مهم که شامل دقت ، رعایت معیار ها و ضوابط طبق قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و پاسداری از حق الناس می شود را بر عهده دارد.
دبیر شورای نگهبان البرز خاطر نشان کرد: این شورا کارهای مهم و سنگینی را در کشور انجام می دهد که اجازه گزارش به مردم را ندارد زیرا بحث آبروی افراد در میان است و فقط به خود آن شخصی که داوطلب شده در صورت درخواست نتایج بررسی ها ارائه می شود.
روحی یزدی افزود: در شورای نگهبان هیچ گونه اعمال نظر شخصی در مورد رد یا تائید صلاحیت افراد وجود ندارد و در دفاتربخش ، شهر ستان و استان با افراد داوطلب طبق قانون برخورد می شود.
وی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان قوانینی که در مجلس شورای نگهبان تصویب می شود را جزء به جزء بررسی می کنند تا مغایرتی نداشته باشد و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را به تشخیص مصلحت نظام می فرستند.
وی تاکید کرد: اعضای این شورا همواره تلاش کرده اند تا طبق قانون عمل کنند ولی منتقدانی که انصاف ندارند به ویژه در دوره انتخابات خدمات ارزنده این شورا را زیر سوال می برند در حالی که مشکل از سوابق گذشته خود داوطلبان است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.