مسئول انجمن تکواندوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : در این مسابقه ها 10 تیم از دانشجویان دانشگاه های کشور شرکت دارند.
بیژن راهپیما افزود : تعداد 30دانشجوی پومسه کار در این مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند که تیمهای دانشگاه صنعتی شاهرود ،صنعتی اصفهان ،خوارزمی ، دانشگاه اصفهان ،تهران ،خواجه نصیر ازجمله تیم های حاضر در این مسابقات هستند.
وی با بیان اینکه 2 ملی پوش پومسه در این مسابقات حضور دارند ،ادامه داد: نفرات برتر این مسابقه ها بدون شرکت در مسابقات انتخابی سال 1398 به المپیاد دانشجوایان کشور در گیلان راه می یابند.
رئیس هیات تکواندوی استان سمنان نیز در حاشیه این مسابقات گفت: پومسه در جمع مسابقات المپیاد دانشجویان قرار گرفته و مدال های آن در سال 98 برای این رشته ورزشی محاسبه خواهد شد.
احمد اخلاقی افزود: رشته پومسه تکواندو در حال حاضر جایگاه بسیار خوب و مدال های رنگارنگی درمسابقات المپیکی، جهانی و آسیایی دارد.
وی تاکید کرد: درهیات تکواندوی استان سمنان پایه و اساس تا سال 97 بر روی مسابقات کیورگی ( مبارزه ) مدون با لیگ های مختلف بوده است که منتخبین پس از شرکت در ارودها به مسابقات کشوری اعزام می شدند.
اخلاقی ادامه داد : سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده نخستین دوره لیگ مسابقات پومسه در استان سمنان با همکاری مربیان و داوران و شرکت ورزشکاران این رشته پیگیری خواهد شد
که برای کسب نتایج بهتر در مسابقات کشوری موثر دانست.
رئیس هیات تکواندوی استان سمنان گفت: در این استان 40 ورزشکار پومسه کار بصورت حرفه ای این رشته جذاب تکواندو را دنبال می کنند که نیمی از آنها را بانوان تشکیل می دهند.
در استان سمنان هفت هزار تکواندو کار فعالیت می کنند که در بانک اطلاعات فدراسیون تکواندو نیز ثبت شده است .
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.