به گزارش ایرنا، نوید دانایی عصر یکشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: مرگ خاموش در سال گذشته در استان سمنان 12 مورد رخ داد در حالی که این آمار در سال 97 کاهش چشمگیری داشت.
وی با اشاره به تعداد پنج فوتی ناشی از مسمومیت گاز در سالجاری در استان سمنان ادامه داد: همه ساله در فصل سرما بسیاری از شهروندان بدلیل انتشار گاز منوکسید کربن جان خود را از دست می دهند که در این راستا بی احتیاطی سهم بسزایی در تلفات جانی ناشی از حوادث گاز گرفتگی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان داشت: امسال در استان سمنان نسبت به سایر استان های کشور شاهد تلفات جانی کمتری در حوادث گاز گرفتگی هستیم.
وی اظهار داشت: مرگ خاموش همواره در کمین افراد بی احتیاط است و شهروندان باید در صورت بروز مشکل در وسایل گازسوز خود حتما با استفاده از کارشناسان نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.
دانایی با بیان اینکه با رعایت اصول ایمنی توسط مردم شاهد کاهش تلفات جانی در حوادث گاز گرفتگی هستیم، گفت: فرهنگ سازی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه منجر به کاهش مرگ خاموش در این منطقه شده است.
وی تصریح کرد: استان سمنان جز. 7 استان موفق کشور در کاهش آمار مرگ خاموش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به پیشگیری از افزایش آمار حوادث و فوت، خود یک موفقیت است، بیان داشت: با هماهنگی و مشارکت سازمان های مختلف می توان آمار کاهش مرگ خاموش را استمرار بخشید.
استان های سمنان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، اصفهان، تهران و گیلان 7 استان موفق تر در کاهش آمار مرگ خاموش در کشور هستند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.