غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: درک مشترک بین دستگاه های اجرایی استان سمنان پیش نیاز هر توسعه ای به ویژه در بخش صنعت است و با پیگیری و هماهنگی می توان تعداد بنگاه های اقتصادی در استان را افزایش داد.
وی خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه گذاری ها در بخش صنعت سمنان نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است که با رفع این چالش می توان در شکوفایی اقتصادی استان گام برداشت.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش صنعت سمنان نیازمند دور شدن از تفکر جزیره ای است و با پیگیری های مستمر می توان در کاهش بیکاری در استان اقدام کرد.
کاتب اضافه کرد: ظرفیت های اقتصادی سمنان بی نظیر است که با رفع مشکلات زیرساختی باید از منابع غنی برای افزایش اشتغال در استان بهره برد.
وی اضافه کرد: کویر، معادن و عرصه های طبیعی و بخش صنعت ظرفیت های قابل توجه اقتصادی در استان سمنان است که باید از بخش ها برای توسعه و رونق کسب و کار استفاده کرد.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی برای خنثی سازی تحریم های استکبار جهانی، پشت کار و همدلی دستگاه های اجرایی ضروری است و با بهره گیری اصولی از ظرفیت ها می توان توطئه های آمریکا را خنثی کرد.
به گزارش ایرنا، در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است، سهم اشتغال بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.