به گزارش ایرنا، محمد امید روز شنبه در آیین بهره برداری همزمان از 110 طرح اشتغال روستایی استان سمنان در شهرستان گرمسار که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد افزود: با تلاش دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی در بخش روستایی، هدف مهاجرت معکوس محقق می شود.
وی با اشاره به اختصاص 1.5 میلیارد دلار معادل 180 هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای طرح های روستایی و عشایری از سال گذشته، افزود: از این میزان اعتبار، 45 درصد مربوط به بخش کشاورزی، 15 درصد بخش خدمات، 15درصد صنعت و 10 درصد بخش گردشگری است.
وی خاطر نشان کرد: با صرف 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، حدود 350 هزار شغل ایجاد می شود و سه درصد نرخ بیکاری در بخش روستایی کاهش می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: اکنون 75 هزار میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده و در اختیار بنگاه های تولیدی به منظور رونق تولید در بخش کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری مناطق روستایی 9 درصد برآورد می شود که برای کاهش این رقم، اختصاص اعتبارات مهاجرت معکوس هدف گذاری شده است.
وی ابراز داشت: 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که 100 درصد خانه بهداشت و مدرسه دارند و 85 درصد به برکت 40 سال تلاش انقلاب از نعمت راه برخوردار هستند.
امید با اشاره به این که جمعیت روستایی کشور اکنون 22 میلیون نفر است افزود: ابتدای انقلاب 50 درصد و اکنون 26 درصد جمعیت کشور را جمعیت روستایی تشکیل می دهد.
وی با بیان این که آمار پیام مشخص دارد، خاطر نشان کرد: آمار بیانگر این است که در تولید و ظرفیت سازی کار جدیدی انجام نشده است.
امید با بیان این که آمار نشان می دهد اشتغال روستایی همزمان با زیرساخت ها توسعه نیافته است، تاکید کرد: افزایش بهره وری و ایجاد ظرفیت های جدید، 2 راهکار برای حل مشکلات روستاییان است.

** افتتاح همزمان 593 فرصت شغلی در بخش روستایی
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: 110 طرح اشتغال روستایی استان سمنان با اعتبار یک هزار 173 میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 593 نفر امروز افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه جهانگیری به استان سمنان بزرگترین واحد فلزات غیردولتی کشور در شهرک صنعتی فجر 2 شهرستان آرادان و کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی اِیوانَکِی شهرستان گرمسار به بهره برداری رسید.
از اهداف اساسی اجرای این طرح توسعه زیرساخت های مهم اقتصادی کشور در بخش خودرو، صنعت دفاعی و افزایش توان رقابتی توسعه صادرات است.
کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی اِیوانَکِی در شهرستان گرمسار از دیگر طرح هایی است که با حضور جهانگیری به بهره برداری رسید.
در اجرای این طرح 220 میلیارد ریال سرمایه ثابت، خرید ماشین آلات خارجی 50 میلیارد ریال و خرید ماشین آلات خارجی 10 میلیون و 200 هزار یورو هزینه شده است.
با اجرای این طرح برای 70 نفر شغل ایجاد می شود و این واحد صنعتی در 20 هزار متر مربع زمین و هفت هزار متر مساحت کشتارگاهی ساخته شده است.
7342/7408/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.