محمد کرم محمدی شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه پس از پیگیری های فراوان در مهرماه امسال در فرمانداری نشستی برگزار و مطالبات دستگاه های مختلف از معدن بوکسیت در 15 بند مصوب شد، ابراز داشت: بنا بود در یک بازه زمانی مشخص خواسته های قانونی دستگاه های مختلف از معدن اجرایی شود که متأسفانه تاکنون به دلایل مختلف این امر به وقوع نپیوسته است.
وی ادامه داد: در آن نشست که مدیرعامل آلومینا نیز حضور داشت، قرار شد اگر هرکدام از مصوبات 15 گانه اجرایی نشود این اختیار به فرمانداری داده شود که معدن را تعطیل کند و همه صورت جلسات مشروح مذاکرات نیز موجود است.
معاون استاندار سمنان یادآور شد: با پیگیری های مختلف از طریق دستگاه های مرتبط با این موضوع و دریافت گزارش های آن ها مشخص شد بخش بزرگی از این مصوبات اجرایی نشده و تصمیم گرفته شد معدن تا زمان عمل به آن ها تعطیل شود.
محمدی تأکید کرد: فرمانداری خود را موظف و مکلف به عمل به قانون می داند و امیدواریم کسانی که در امر معدن فعالیت می کنند نیز موظف به اجرای قانون باشند.
به گزارش ایرنا، مردم و دوستداران محیط زیست نیز از صبح امروز با حضور در فرمانداری، دفتر امام جمعه و دفتر نماینده شاهرود تمدید نشدن مجوز برداشت معدن بوکسیت را خواستار شدند. مجوز فعالیت این معدن فردا به پایان می رسد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.