محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همه ساله در آستانه نوروز به دلیل افزایش شست و شو و رسم کهن خانه تکانی شاهد افزایش مصرف آب در استان سمنان هستیم که شهروندان با رعایت طرح های الگوی مصرف، صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصرف آب باید در این مقطع از سال که تمامی مردم نیاز ضروری به آب برای خانه تکانی دارند در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: با توجه به خشکسالی های متوالی، شهروندان در مصرف بهینه آب نهایت توجه را داشته باشند تا شاهد افت فشار یا قطعی های موقت آب در برخی از نقاط استان در روزهای آخر سال نباشیم.
وی با بیان اینکه تمامی اقشار جامعه مسئول رفتار و عملکرد خود در برابر آیندگان هستند، اضافه کرد: با استفاده بهینه از آب می توان در آموزش فرزندان برای صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: بر اساس آمار میزان مصرف آب شهروندان در اسفند در مقایسه با دیگر ماه های سال افزایش قابل توجهی می یابد که امیدواریم با فرهنگ سازی گسترده امسال این روند کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، در اوایل انقلاب 75 هزار انشعاب آب در استان سمنان وجود داشت اما اکنون بیش از 262 هزار انشعاب آب آشامیدنی وجود دارد و 100 درصد جمعیت شهری این استان از آب باکیفیت بهره مند هستند.
براساس آمار 1.5 درصد مشترکان کل کشور در استان سمنان مشترک شرکت آب و فاضلاب شهری هستند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.